×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳
لزوم فعال‌سازی آب‌شیرین‌کن‌ها برای خرمشهر

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد عادل پور دوشنبه‌شب در نشست ستاد مقابله با خشک‌سالی و تنش آبی در فرمانداری خرمشهر، اظهار کرد: از کم‌هزینه‌ترین، باصرفه‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای حل رفع مشکلات کمبود آب و تنش آبی، راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن‌هاست.

وی افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی در سال ۹۷ و ۹۸ تحرکی در رابطه آب‌شیرین‌کن داشت و پیشنهاد می‌شود که این تحرک دوباره فعال شود.

حجت الاسلام عادل پور، وحدت رویه و انسجام را لازمه مقابله با مشکلات آبی دانست و بیان کرد: در خصوص مشکل آب شرب و کشاورزی اصلاح وضع موجود مهم است و برای رفع مشکلات موجود علاوه بر برنامه‌ریزی باید وحدت کلمه و انسجام برای مطالبه حقوق مردم داشته باشیم.

وی، بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در شرایط کم‌آبی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر کمترین مصرف آب نسبت به مصارف صنعتی و کشاورزی مصرف خانگی است ولی باید در آن هم صرفه‌جویی کرد.

امام جمعه خرمشهر، از اقناع مردم به عنوان بهترین راهکار مقابله با تبعات اجتماعی خشک‌سالی در خرمشهر یاد کرد و افزود: باید برنامه اقناع وجود داشته باشد و همچون سال ۹۷ مشارکت همه اجراکنندگان، بزرگان و شیوخ عشایر برای توجیه مردم در راستای مصرف بهینه آب اعم از آب شرب و کشاورزی ضروری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.