×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
پدری که به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا، پدر شهدان «سید مهدی و سید محمد میرزمانی بافقی» آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.پدری که معتقد بود با مطالعه زندگی رسول خدا (ص) و سائر ائمه هدی(ع) در می یابیم که بارزترین ویژگی آنان مردم داری و اخلاق حسنه است و همواره از مسئولان می خواست تا دو ویژگی مردم داری و امانت داری خون شهدا را سرلوحه دوران مدیریت خود قرار دهند.

سید احمد پدر شهیدان میرزمانی بافقی در سال ۱۳۱۸ در محله خرمشاه یزد در خانواده ای روحانی به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۵ در حالی که هفت ساله بود به  همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد.

پدری که به فرزندان شهیدش پیوست

وی پس از تحصیل در مقطع ابتدایی به شغل بنایی روی آورد و سپس در سال ۱۳۳۷ ازدواج و حاصل این ازدواج ۴پسر و ۲دختر شد و سید احمد که به تربیت دینی فرزندان حساسیتی خاص داشت با تعالیم اسلامی  فرزندانی مومن و متدین را پرورش داد.

دو پسربزرگتر او به نام های سید مهدی و سید محمد در پی لبیک به ندای مقتدای خود حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۱ پس از کسب اجازه از محضر پدر که خود از دلدادگان پیر جماران بود راهی جبهه های حق علیه باطل شدند.

سید مهدی درسن ۲۰سالگی و در تاریخ ۲۲ فروردین ۶۲ در عملیات والفجر ۱ و سید محمد در سن ۱۸سالگی و به تاریخ  ۲۲اسفند ۶۳ در عملیات بدر مفقودالاثر شدند و پیکرمطهرشان  به ترتیب ۱۲سال پس از شهادت یعنی در سال های ۴۶ و ۷۶ شناسایی و در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شدند.

فرزند سوم سید احمد نیز پس از مفقودالاثر شدن برادران عازم جبهه شد و درراه اسلام و دین به درجه جانبازی نائل آمد.

سید احمد در سال ۷۰ و در پی گرفتاری با شهرداری شعری را در پی احقاق حق خویش سرود که در روزنامه همشهری به چاپ رسید و از آن پس به سرودن اشعار با موضوعات  اجتماعی و مذهبی پرداخت. «نقش زندگی»« نقش زمانه»«نقش روزگار» و «نقش آفرین» از آثار و سروده های سید احمد میرزمانی بافقی می باشد.

شهدای من هم مانند همه شهدا هستند

مرحوم درباره فرزندان شهید خود گفته است :‌ «سید مهدی» پسر بسیار خوب اما پرجنب و جوشی و« سید محمد» سر به زیر و آرام بود . شهدای من هم مانند همه شهدا، نسبت به حراست و حفاظت ازاسلام اهمیت زیادی  قائل بودند و در دوران مبارزات انقلابی  به اتفاق خودم اعلامیه ها و نوارسخنان امام را پخش می کردیم .با شروع جنگ ودستور امام راحل در سال ۶۱ به جبهه ها اعزام شدند. پسرم سوم هم به تبعیت از دوبرادر به جبهه رفت و یک روز زنگ زد که من با یک مجروح عازم تهران هستم وقتی به راه آهن برای استقبال از وی رفتیم متوجه شدیم خودش مجروح شده است.

سید احمد افزوده است: به نظر من مهمترین انتظار یک پدر ازفرزند پایبندی فرزندان به اصول دینی، رعایت ادب و احترام با مردم و حفظ آبروی پدرو مادر می باشد.

 این پدر دو شهید جوان با توصیه ای به جوانان گفت: بنده از جوانان انتظاردارم اوقات بیکاری را به مطالعه بپردازند و قدردان این انقلاب بوده و پشت سررهبر معظم انقلاب حرکت کنند تا امانت دار خوبی برای این انقلاب که امانت الهی است و با قطره قطره خون شهیدان به دست ما رسیده است باشند.

پدر شهیدان میرزمانی بافقی به فرزندان شهیدش پیوست

پدری که به فرزندان شهیدش پیوست

پدر شهدان «سید مهدی و سید محمد میرزمانی بافقی» آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

 سید احمد میرزمانی بافقی پدر شهدان «سید مهدی و سید محمد میرزمانی بافقی» در ۸۲ سالگی براثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

وی از شاعران و نویسندگان خوش ذوق یزدی بود که در ۸۲ سالگی بر اثر کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت.

پدری که به فرزندان شهیدش پیوست

این فقید سعید در قطعه ۴۵ بهشت زهرا در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام «سید مهدی میرزمانی» متولد ۲۲ مهر ۱۳۴۲ بود که ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ در جریان عملیات والفجر یک در منطقه عملیاتی فکه بر اثر اصابت ترکش به سر به فیض شهادت نائل شد و مزار مطهرش در بهشت زهرای تهران میعادگاه عاشقان، عارفان و دل‌سوختگان شد.

پدری که به فرزندان شهیدش پیوست

برادرش «سید محمد» نیز متولد اول خرداد ۱۳۴۵ است و در روز ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ به شهادت رسید.

روحشان شاد ویادشان گرامی باد .

رضا رضایی مجد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.