به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه معلم ، سالی که همچنان با شیوع ویروس کرونا در ۱۴۰۰ تداوم یافت و تحولات سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری، تغییرات در حوزه اقتصادی را نیز بهدنبال داشت.
واکاوی صنعت بیمه در آستانه ۱۳ آذر میتواند مسیر بیمهگران در اهداف پیش رو و تحقق برنامههای توسعهای را روشنتر سازد.
صنعت بیمه کشور در آیینه آمار هفت ماه سال جاری
آمار هفت ماهه صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر گردید، نشان می دهد تغییرات حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب در حدود ۴۱٫۲ و ۳۶٫۵ درصد افزایش یافته است.
بر این اساس مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی به ترتیب در حدود ۶۰٫۲ و ۲۹٫۳ هزار میلیارد تومان اعلام شد.
رشد ۲۱٫۲ درصدی تعداد موارد خسارت پرداختی بازار، بیشتر به دلیل رشد ۲۲٫۷ درصدی این تعداد در بیمه درمان با سهم عمده ۹۴٫۱ درصد از تعداد خسارتهای پرداختی بازار بیمه بوده است.
بر اساس این گزارش رشد حق بیمه تولیدی اکثر رشتههای بیمه (با ۸۵٫۶درصد سهم از حق بیمه) غیر از رشتههای: هواپیما، کشتی، مهندسی، بدنه اتومبیل، پول و نفت و انرژی (در مجموع با سهم ۱۴٫۴درصد سهم از حق بیمه) که رشد حق بیمه آنها پایینتر از بازار بیمه است ، بالاتر از رشد بازار بیمه اعلام شده است.
صنعت بیمه در آیینه عملکردها
در کنار بررسی آماری و عملکردی شرکتهای بیمه نگاهی به سایر تحولات صنعت بیمه در نیمه ۱۴۰۰ نیز خالی از لطف نیست.
در نیمه اول سال ۱۴۰۰ شرکتهای جدیدالتاسیسی به بازار بیمه اضافه شدند که در حال حاضر در حال طی مراحل تاسیس هستند بنابر نظر منتقدان در صورتیکه این شرکتها وارد عرصههای نوین بیمهگری شوند و در مسیرهای جدیدی حرکت کنند میتوانند به افزایش ضریب نفوذ بیمه بیانجامند.
نگاهی دیگر به تحولات بیمهگری در نیمه اول ۱۴۰۰ نشان می دهد،در اردیبهشت ماه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامهای استارتآپهای فعال در بازار بیمه را به اخذ مجوز از نهاد نظارتی در راستای آییننامه ۹۲/۲ ملزم نمود که بدون شک این حرکت نهاد ناظر میتواند در التزام بخشی بازار بیمه موثر باشد.
گفتنی است، در شهریور ماه ۱۴۰۰ انتخابات سندیکای بیمهگران برگزار و دکتر سید محمد کریمی برای بار دیگر به عنوان دبیرکل سندیکا انتخاب شد. بدون شک التزام و تعهد شرکتهای بیمه به توافقات سندیکائی میتواند در هدایت صنعت بیمه در مسیر رشد و اخلاقگرائی موثر باشد.
از دیگر اتفاقات صنعت بیمه در نیمه ۱۴۰۰ تصویب آیین نامه کارمزد در شورای عالی بیمه است که در نهایتا به دلیل برخی انتقادات شبکه فروش جهت بازنگری مجدد تا اطلاع ثانوی اجرای آن متوقف گردید.
شایان ذکر است، با شیوع ویروس کرونا و تداوم آن در سال ۱۴۰۰ بیمه گران بیش از پیش قدم گذاشتن در مسیر تحول دیجیتال را ضروری یافتند.
بسیاری از شرکتهای بیمه با پیادهسازی فروش الکترونیک و یا تعامل با استارت آپهای بیمهای تلاش کردند تا در سایه ارائه خدمات غیر حضوری گامی در این مسیر بردارند.
شرکت بیمه معلم در یک نگاه کوتاه
نگاهی به عملکرد بیمه معلم نشان میدهد، براساس اعلام رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، توانگری مالی بیمه معلم در سال جاری معادل ۱۱۷ درصد و در سطح یک قرارگرفت که این نقطه عطف فعالیتهای این شرکت بیمهای بوده است.
شرکت بیمه معلم توانست با مدیریت صحیح پرتفوی ناشی از کنترل رشتههای پرریسک و با اعتماد سهامداران، بر سطح یک توانگری مالی تکیه زند.
و با اتکا بر برنامه استراتژیک خود طی ۵ سال اخیر اهداف راهبردی را نشانه گرفت از جمله:
ضمن اینکه تمرکز بر پرتفوی خرد و غیر سهامداری با ارزیابی مطلوب ریسک نیز در این موفقیت موثر بوده است . عواملی مانند :
پیوستن به بورس، افزایش سرمایه ،تمرکز بر رشتههای بیمهای خرد و کم ریسک ، ارائه طرحهای نوآورانه ، مدیریت و ارزیابی ریسک و…
حرکت در مسیر تحول دیجیتال
شرکت بیمه معلم در دوره مورد بررسی با توجه به تاکید وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ضرورت حرکت به سوی تحول دیجیتال و توسعه خدمات آنلاین اقدامات قابل ملاحظهای را به انجام رسانده ، از جمله:
- ۱٫ راهاندازی فروشگاه اینترنتی بیمه معلم با مشارکت شبکه فروش
- ۲٫ پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با هدف بهبود فرایند ارتباط با مشتری
دیگر اقدامات …
لازم بذکر است، بیمه معلم با تداوم شیوع corona virus ، بیش از ۱۲۰۰ فقره غرامت فوت بر اثر کرونا پرداخت کرد.
همچنین با توجه به قرارداد بزرگ بیمه معلم با وزارت آموزش و پرورش این شرکت بیمهای، برتعهد خود تمرکز کرده و ارائه خدمات را در دستور کار قرار داده از جمله :
در پی درگذشت نوجوان فداکار ، مدیرعامل بیمه معلم دستور رسیدگی فوری و خارج از ضوابط اداری پوششهای بیمهای دانشآموزی را صادر کرد و پرداخت ۳ برابری تعهدات را در این مورد اجرا کرد.
شایان ذکر است ، در سند چشم انداز بیمه معلم حفظ حقوق بیمهگذاران و مشتری مداری با اتکا به خدمات بهینه نقش قابل توجهی دارد در این راستا واریز حقوق بیمه مستمری برای اولین بار در صنعت بیمه فقط پس ازپرداخت ۳۰ روز از حق بیمه از دیگر خدمات بیمه معلم بوده، تا ضمن خدمت رسانی مطلوب به بیمه گذار، توسعه بیمههای عمر را نیز هدف بگیرد.
علاوه بر این بیمه معلم تلاش کرده تا با تعمیم و توسعه فرهنگ در میان خانواده بزرگ ورزشکاران و هنرمندان سهم خود را در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه ایفاء کند در این راستا حمایت از مدال آور المپیک توکیو و تقدیر از این ورزشکار با حضور رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از جمله اقدامات بیمه معلم در این راستاست.
و در ادامه مسیر،،، کمپینهای تبلیغاتی بیمه معلم
شاید رهآورد جالب دیگری که کرونا بر زندگی انسانها گذاشته، چرخش تبلیغات در جهان امروز باشد.که کاملاً در تبلیغات بزرگترین کمپانیهای تجاری و غیرتجاری جهان مشهود است.
از جمله کمپینهای تبلیغاتی بیمه معلم که در ۱۴۰۰ اجرائی شد، کمپین تبلیغات فروش آنلاین بیمه معلم است که بر مفاهیم سریع بودن، امن بودن و آسان بودن صدور بیمهنامههای گوناگون، به صورت همزمان تاکید میکند.
هدف از اجرای این کمپین، معرفی خدمات متنوع بیمه معلم در کنار ارتقاء برندینگ این شرکت بیمهای میباشد.
حرکت در مسیر ایفاء تعهدات اجتماعی در روزگار کرونا
در پی تصمیم مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت بیمه معلم جهت اهداء و توزیع تعداد قابل توجه دستگاه تبلت به دانشآموزان کمبرخودار کشور که در تداوم رونمائی از اهداء چک با حضور چهرههای ورزشی و هنری برگزار شد.
https://tejaratgardan.ir/?p=159321