×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳
ارائه مقاله «نقش رسانه‌ها و شبکه فروش در تقویت فرهنگ بیمه» توسط مدیر روابط عمومی بیمه ملت

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، در مقدمه این مقاله با اشاره به این‌که فرهنگ نقش مهمی در تبیین تفاوت‌های رفتار مصرف در کشورها ایفا می‌کند، تاکید شده است که می‌توان انتظار داشت فرهنگ نقش مهمی بر فعالیت‌های اقتصادی افراد داشته باشد. به عبارت دیگر بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و کارهایی که ما در زندگی فردی و اجتماعی خود انجام می‌دهیم، ریشه در فرهنگ ما دارد.

 

نویسندگان سپس با بیان این‌که فرهنگ، زمینه و بستری است که بدون اصلاح آن سایر اقدامات تحول صنعت بیمه به نتایج مطلوب دست نخواهد، تاکید کرده‌اند که رسانه‌ها بازوان فرهنگ‌سازی هستند.

 

بر اساس آنچه در این مقاله آمده است، پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه رسانه‌، نقش‌ها و کارکردهای گوناگونی را برای رسانه‌ها برشمرده‌اند از جمله آموزش یا انتقال فرهنگ، نظارت تعمیمی و یکپارچه‌سازی، برجسته‌سازی، جامعه‌پذیری، فرهنگ‌پذیری، نوگرایی و توسعه، همگن‌سازی، راهنمایی و رهبری، ارشاد افکار عمومی، بحران‌زدایی، آگاهی‌بخشی، اعطای پایگاه اجتماعی، حمایت از هنجارهای اجتماعی، بیان عقیده، ایجاد همبستگی بین اجزای جامعه در پاسخ به نیازهای محیطی، تبلیغی، سرگرمی و تفریح و اوقات فراغت و …

 

آنها معتقدند فرهنگ‌سازی، اساس هر جامعه پویاست رسانه‌ها به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی کارکرد انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی و ارزش‌های جوامع را برعهده دارند. از طریق رسانه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی درباره موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و الگوهای نوینی به جوامع ارائه می‌شود تا جایگزین فرهنگ‌ها و ارزش‌ها و الگوهای سنتی شوند. رسانه‌ها به عنوان عاملان تغییر و تحول در ارزش‌ها و هنجارها مطرح هستند.

 

آنها سپس به نقش شبکه فروش در توسعه فرهنگ بیمه پرداخته و ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کرده‌اند.

نویسندگان تاکید کرده‌اند که رسانه‌ها باید نسبت به اهمیت پس‌انداز و ارزش آن در سرمایه‌گذاری‌ها على‌الخصوص سرمایه‌گذاری در بیمه‌های عمر اطلاع‌رسانی کرده و همچنین حمایت از سرمایه‌ها و اموال موجود در برابر حوادث احتمالی را در محتوا و برنامه‌های خود تقویت کنند. بهترین کار رسانه‌ها برای واقعیت اجتماعی شدن بیمه در جامعه، این‌است که در شکل‌گیری قوانین سفت و سخت‌گیر بیمه‌ای به عنوان اهرم‌های فشار عمل کنند.

 

رسانه‌ها می‌بایست ظرافت بیشتری به خرج دهند و با رویه‌ای نو، علاوه بر ابعاد و منافع تجاری بیمه به ماهیت غیرتجاری بیمه نیز بپردازند. البته تاکید می‌شود که در برنامه‌های اقتصادی و تخصصی به دلیل مخاطبان خاص خود، پرداختن به ابعاد و منافع تجاری بیمه از اهم موضوعات است.

رسانه‌ها باید زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی هرچه بهتر و بیشتر خدمات بیمه‌ای را فراهم سازند و ضمن تصویرسازی مطلوب از بیمه در اذهان عمومی، به ترویج فرهنگ بیمه در جامعه کمک کنند. همچنین با استفاده از شیوه‌های مناسب، دیدگاه‌های ناصحیح مردم به بیمه را تغییر داده و به اهمیت آموزش آینده‌نگری به فرزندان برای پدران و مادران به قدر کافی بپردازند.

 

در حوزه شبکه فروش نیز آنها تاکید کرده‌اند: جمله معروف «بیمه فروختنی است نه خریدنی»، موید این امر است که شبکه فروش با اهمیتی دو چندان، به لحاظ ویژگی‌های خاص بازاریابی خدمات، یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت صنعت بیمه است. از سوی دیگر، تاثیرگذاری فراوان شبکه فروش به عنوان یک نقطه استراتژیک در موفقیت صنعت بیمه، نمایان‌گر آن است که شبکه فروش به فعالیت‌های زیربنایی مشغول‌اند. آنها با کسانی سروکار دارند که اطلاعات درست و کاملی از خدمات بیمه ندارند و برای رفع نیازهای بیمه‌ای خود باید توسط این شبکه توجیه شوند.

 

گفتنی است این مقاله توسط «ملیحه سادات حسینی» مدیر روابط عمومی شرکت بیمه ملت به صورت حضوری در پنل تخصصی سندیکای بیمه‌گران ایران با عنوان «توسعه فرهنگ بیمه و ارتقاء تاب‌آوری اقتصادی» روز شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۵٫۳۰ در سالن مصلی‌نژاد ارائه شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.