به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر موسوی با تأکید بر تنوع بالای ذینفعان سازمان، تعامل موثر با کارفرمایان، بیمهشدگان، مستمریبگیران و افکار عمومی را حائز اهمیت دانسته و مهمترین ویژگی این تعامل و استفاده از ظرفیتهای رسانهای را ناظر به رعایت اصل صداقت و تنظیم مناسبات بر مبنای واقعیت برشمرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره اولویتهای کار رسانهای سازمان گفت: «اولویت اصلی در کارهای رسانهای ارائه تصویری صادقانه و واقعی بر مبنای خدمات و هویت کلی سازمان تأمین اجتماعی است. هویتی کلی و یکپارچه که نباید تمرکز بر افراد و مدیران جایگزین آن شود. لذا نهادهای ارتباطی سازمان نظیر روابط عمومی و امور مجلس و دولت با این رویکرد باید به دنبال تقویت ارتباطات دوسویه و نه صرفاً یکطرفه باشند و با سرعت و دقت به اقتضای شرایط و تحولات پیشرو اقدام کنند؛ چراکه اساساً انجام تحولات بدون استفاده از ظرفیتهای رسانهای امکانپذیر نیست.»
دکتر موسوی با اشاره به ضرورت هماهنگی در واحدهای روابط عمومی سازمان، مهمترین رویکرد رسانهای جدید را در سه سطح تبیین کرد و گفت: «در سطح نخست و در تعامل با ذینفعان و افکار عمومی، سازمان باید ضمن ارائه تصویری واقعی و صادقانه از خدمات خود، به برقراری ارتباط موثر با افکار عمومی و همچنین ارائه بازخورد دقیق از ذهنیت اجتماعی نسبت عملکرد سازمان بپردازد. در سطح دوم و ارتباطات درون سازمانی نیز روابط عمومی موظف است ادراک و ذهنیت مشترکی را از اهداف و عملکرد سازمان در میان بدنه و همکاران سازمان ایجاد کند. نهایتاً در سطح سوم نیازمند این هستیم تا جایگاه و اهمیت سازمان تأمین اجتماعی در سطح کلان حاکمیت و در تعامل با سایر نهادها تبیین و تشریح شود.»
فیاضی مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی نیز ضمن تشکر از زحمات جناب آقای ضابطی با توضیح فراگیری و ضریب نفوذ بالای رویکردهای رسانهای در زندگی معمول و تعاملات حرفهای، از لزوم بازنگری نسبت به جایگاه و نوع استفاده از رسانه و واحدهای افکار عمومی در سازمانها صحبت کرد و گفت: «در شرایط امروز استفاده از رسانه دیگر امری تشریفاتی و حاشیهای نیست و باید از ظرفیتهای رسانه، متناسب با نیازها و واقعیتها استفاده کرد چراکه امروزه تصویر ارائه شده از پدیدهها و ایجاد ذهنیت اجتماعی نسبت به مسائل حتی مهمتر از اصل رویدادها و وقایع است و در مدیریت تصویر سازمانها باید به دور از زیادهگویی و بر مبنای صداقت عمل کرد. روابط عمومیها محل اصلی ارتباط سازمانها با ذینفعان مختلف و متولی تصویرسازی از هویت یکپارچه سازمانها هستند و در رویکردهای جدید نباید تنها به صرف واکنش به اخبار ذیل سازمانها بسنده کنند بلکه باید به صورت فعال تصویری حساب شده و البته واقعی و صادقانه را برساخت کنند.»
ضابطی سرپرست جدید اداره کل امور مجلس و دولت سازمان نیز که پیش از این مسئولیت مدیرکل روابط عمومی را به عهده داشت؛ ضمن تأکید بر اهمیت تعامل و استفاده از ظرفیتهای رسانهای، از تلاش این مجموعه برای رفع کاستیها، پاسخگویی و تعامل مطلوب با افکار عمومی و رسانهها سخن گفت و اظهار امیدواری کرد تا از ظرفیتهای مختلف سازمان برای بهبود عملکرد رسانهای استفاده شود.