×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شبکه‌های مجازی ظرفیت مهم توسعه اشتغال هستند

محمد جواد آذری جهرمی شامگاه  دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناباد افزود: امروز اقتصاد گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است و شبکه های مجازی ظرفیت مهمی برای رشد و بالندگی این بخش هستند و هر اندازه به اقتصاد این بخش بیشتر توجه شود در توسعه و رونق کشور  گامهای اساسی برداشته شده است و من پس از بازدید از قنات جهانی قصبه گناباد تصویر آن را در شبکه مجازی و اینستاگرام خودم برای معرفی منتشرکردم.

وی اضافه کرد: گناباد با برخورداری از این آثار تاریخی و به خصوص قنات قصبه می تواند به عنوان قطب بزرگ گردشگری مطرح باشد و باید با بهره گیری بیشتر از این ظرفیت برای افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در این منطقه اقدام کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار چاپ تمبر ملی قنات جهانی قصبه گناباد برای معرفی این اثر تاریخی در سطح ملی شد و گفت: در شهرستان مشهد با ایجاد مراکزی مانند سرزمین موجهای آبی ماندگاری گردشگران را یک روز افزایش داده اند که این خود در رونق اقتصادی شهر  تاثیر زیادی دارد که این نشان می دهد اقتصاد گردشگری ظرفیت مهمی برای توسعه و رونق است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک دغدغه مهم در کشور مورد توجه قرار دارد افزود: وزارت ارتباطات به تنهایی نمی تواند در این زمینه اقدام موثر و پایداری انجام دهد و باید از ظرفیت مسئولان و دست اندرکاران و فعالان عرصه فرهنگی برای جریان سازی و تولید محتوا در این شبکه بهره گرفت.

وی با اشاره به ضعف در زیرساختهای اینترنتی در مسیر مشهد تا گناباد گفت: با توجه به حجم تردد مسافران و کالا در این مسیر ترانزیتی باید حداکثر تا مهرماه کنونی با  ارتقای سایتهای اینترنت نسل سه و چهار و ایجاد زیرساختهای لازم این مشکل برطرف شود و با برطرف شدن این تنگنا و تکمیل سایتهای بین جاده ای بخش عمده مشکلات اینترنتی و مخابراتی مناطق شهری و روستایی گناباد و بجستان هم کاهش می یابد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت:  وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در مناطق روستایی این شهرستانها مطلوب نیست و مشکلات بسیاری در بخش ارتباطات این مناطق وجود دارد و ایجاد اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سهولت در پاسخ گویی به مسائل و مشکلات مردم در این منطقه ضروری است.

حمید بنایی اجرای طرح ریجستری تلفن همراه را اقدام بسیار مهمی در جلوگیری از قاچاق در این بخش ذکر کرد و افزود: طرح ملی پایش ارتباطی روستایی به عنوان یک اقدام مهم در دست اجراست که در ۴۶ روستای گناباد و بجستان هم انجام شده است.

فرماندار گناباد نیز با اشاره به ظرفیتهای این شهرستان در حوزه های مختلف گفت: وجود آثار تاریخی کهن مانند قنات جهانی قصبه، تولید زعفران ارگانیک، ذخائر غنی فلزی و غیر فلزی، برخورداری از بزرگترین ناوگان حمل نقل استان،

وجود ۵۹۹ رشته قنات از جمله این ظرفیتهاست.

حامد قربانی کمبود آب شرب و پیشروی آب شور به سمت آبهای شیرین به دلیل خشکسالی سنوات گذشته و نظام خرده مالکی را از جمله تنگناهای گناباد دانست و افزود: با وجود اقدامات خوبی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سنوات گذشته در این شهرستان انجام شده ولی نقاط ضعفی در پوشش مخابراتی و اینترنت در این منطقه وجود دارد که توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان هم در این جلسه که با هدف بررسی مسائل و مشکلات اینترنت و مخابرات گناباد و بجستان برگزار شد گفت: این شهرستانها از ظرفیتهای بسیاری در حوزه نیروی انسانی متخصص در بخشهای مختلف و به خصوص در عرصه فناوی اطلاعات برخوردارند که می توان از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در زمینه های مولد بهره گرفت. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اتفاق جمعی از مسئولان این وزارتخانه و مسئولان ادارات مرتبط در استان خراسان رضوی عصر دوشنبه به گناباد سفر کردند.

حضور در جلسه شورای اداری، تجدید بیعت با مقام شامخ شهدا، حضور در مزار علامه بهلول گنابادی، بازدید از قنات جهانی قصبه و  مرکز رشد فناوری و بازدید از نمایشگاه تخصصی آی. سی. تی و رونمایی از محصول یک شرکت دانش محور با عنوان رد یابی و دزدگیر تلفیقی هوشمند و افتتاح طرحهای توسعه ارتباطی مناطق روستایی دیگر بخشهای سفر وزیر ارتباطات به گناباد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.