×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه امشب در یکی از حساس‌ترین دیدار‌های والیبال جهان از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در سنت پترزبورگ روسیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن به مصاف یکدیگر رفتند.  

شاگردان کولاکوویچ در حالی آماده این بازی شدند که در دو دیدار قبلی خود توانسته بودند از سد مکزیک و کوبا بگذرند. تیم ایران در بازی مقابل کوبا به سختی برنده شد، اما بازی دوم را به راحتی پشت سر گذاشت. کولاکوویچ هم در بازی دوم به بازیکنان اصلی استراحت داد تا مهیای این دیدار شوند.  

تیم ملی والیبال ایران ۰ - روسیه ۰ / گزارش لحظه به لحظه

روسیه در طرف ایران شرایط متفاوتی داشت. آن‌ها که یکی از غول‌های والیبال جهان هستند و ودر دوره گذشته المپیک و آخرین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به قهرمانی رسیدند در این بازی از تمام ستارگان خود بهره گرفتند.  

تیم ملی والیبال ایران ۰ - روسیه ۰ / گزارش لحظه به لحظه

تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه  پیش از این بازی در مجموع ۱۴ بار با هم رو به رو شده بودند که سهم ایران ۴ برد و سهم روسیه ۱۰ برد بوده است، نتایج بازی‌های انجام شده میان دو تیم به شرح زیر است: 

تاریخچه رویارویی تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه

جام جهانی ۲۰۱۱، ایران صفر – روسیه ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۳، ایران صفر – روسیه ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۳، ایران ۱ – روسیه ۳
جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳، ایران صفر – روسیه ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۴، ایران ۲ – روسیه ۳
قهرمانی جهان ۲۰۱۴، ایران صفر – روسیه ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۳ – روسیه ۱
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۳ – روسیه صفر
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۱ – روسیه ۳
جام جهانی ۲۰۱۵، ایران صفر – روسیه ۳
المپیک ۲۰۱۶، ایران صفر – روسیه ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۷، ایران صفر – روسیه ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۸:ایران ۱- روسیه ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۹: ایران ۳ – روسیه ۰ 

تیم ملی والیبال ایران ۰ - روسیه ۰ / گزارش لحظه به لحظه

ست نخست/ ایران ۱۹ – روسیه ۲۵ 

روس‌ها که با ترکیب اصلیشان به میدان آمده بودند و از جو میزبانی استفاده می‌کردند نخستین امتیاز این بازی را به دست آوردند. در ادامه سرویس خوب آن‌ها دومین امتیاز را در پی داشت، اما دریافت خوب معروف و ضربه عالی نخستین امتیاز را برای ایران به دست آورد.

بازیکنان روسیه روی دریافت عالی بودند آن‌ها امتیاز سوم را به دست آوردند، اما بازهم بازیکنان ایران بازی رابه تساوی کشاندند. بازیکنان ایرانی در ادامه کار با سرویس‌های عالی امیر غفور خوش درخشیدند و از حریفشان پیشی گرفتند.  

بازی بسیار نزدیک و حساس دنبال می‌شد و بازی بسیار پایاپای و برابر بود. بازیکنان ایرانی در دفاع و دریافت عالی عمل کردند و توانستند ستارگان روسیه را به چالش بکشند تا نخستین تیمی باشند که به امتیاز ۸ می‌رسند.

روس‌ها پس از وقت اضافه نخست با درخشش ولکووف توانستند از ایران جلو بیافتند، اما درخشش عبادی پور بازی راه به تساوی کشاند. سرویس خوب ایرانی باعث شد تا تیم ملی کشورمان بار دیگر پیش بیافتد. داور در صحنه‌ای امتیازی مشکوک به روس‌ها داد و همین اعتراض بازیکنان ایران را در پی داشت. همین اعتراض کارت زردی را برای ایران در پی داشت و باعث توقف زیادی از زمان بازی شد در نهایت داور در صحنه‌ای مشکوک امتیاز را به روس‌ها داد. پس از این امتیاز روس‌ها از ایران ۲ امتیاز جلو افتادند.

تیم روسیه در ادامه کار بازی را در دست گرفت و پیش افتاد و در نهایت دو تیم زمانی که بازی ۱۶ – ۱۳ به نفع روس‌ها شد به وقت استراحت قانونی دوم رفتند. پس از این وقت استراحت روس‌ها به بازی خوب خود ادامه دادند و توانستد چند امتیاز بگیرند، اشتبااه در درافت و سرویس این فاصله را بیشتر کرد.

بازیکنان ایرانی در ادامه تلاش داشتند تا به حریفشان نزدیک شوند، اما روس‌ها نمایش خوبی داشتند و به سادگی اجازه امتیاز گیری به ایرانی‌ها را نمی‌دادند. در نهایت روسیه ۲۵ – ۱۹ برنده این ست شد.

تیم ملی والیبال ایران ۰ - روسیه ۱ / گزارش لحظه به لحظه

ست دوم /  ایران ۲۳ – روسیه ۲۵ 

روس‌ها که با روحیه‌ای بهتر این ست را آغاز کردند نخستین امتیاز را هم به دست آوردند، بازی پس از این امتیاز بسیار زیبا دنبال شد، بازیکنان ایرانی در صحنه‌هایی از حریفشان پیش می‌افتادند، اما روس‌ها نمی‌گذاشتند فاصله زیاد شود. بازی جذاب و برابر  تا امتیاز ششم دنبال شد و در نهایت روسیه نتیجه را ۸ – ۶ به سود خود رقم زد تا دو تیم به وقت استراحت قانونی نخست بروند.

بازی عالی و چشم نواز ایرانی‌ها که با سرویس‌های خوب غفور توام شده بود برای نخستین بار تیم ملی ایران را در این بازی ۲ امتیاز جلو انداخت. بازی خوب بازیکنان ایرانی در ادامه روس‌ها را با چالش جدی رو به رو کرد و سرمربی آن‌ها مجبور شد تا در خواست وقت فنی داشته باشد آن‌ها پس از آن بازی را به تساوی کشاندند.

روس‌ها نتیجه را ۱۶ – ۱۵ جلو افتادند و دو تیم به استراحت فنی رفتند. پس از این وقت استراحت فنی بازی با جذابیت دنبال شد و دو تیم بازی پایاپای و برابری را به نمایش گذاشتند و در امتیاز ۲۰ مساوی شدند.

قضاوت عجیب داور بازهم یک امتیاز دیگر را برای روس‌ها در پی داشت. پس از آن تیم ملی والیبال کشورمان با بدشانسی در چند صحنه از حریف قدرتمندش عقب افتاد در حالی که بازی ۲۴ -۲۲ به سود روس‌ها بود سرمربی این تیم درخواست وقت استراحت داشت.

پس از این وقت عبادی پور امتیاز ارزشمندی به دست آورد و بازی ۲۴ – ۲۳ شد، اما تزار‌ها امتیاز پایانی را به راحتی گرفتند تا نتیجه ۲۵ – ۲۳ به سود روسیه شود.  

تیم ملی والیبال ایران ۰ - روسیه ۲ / گزارش لحظه به لحظه

ست سوم/ ایران ۲۳ – روسیه ۲۵ 

نخستین امتیاز این ست برای روس‌ها بود، بازیکنان ایرانی پس از آن بازی را به تساوی کشاندند. سرو قامتان بازهم نمایش خوبی داشتند و توانستند بازی را کنترل کنند. تیم ملی والیبال کشورمان اگر چه بازی خوبی را به نمایش گذاشت، اما بازهم این روس‌ها بودند که در شمارش امتیاز جلو افتادند. تیم ملی روسیه ۸-۵ پیش افتاد تا دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند.

نمایش خوب بازیکنان روسیه پس از این وقت استراحت هم ادامه داشت و آن‌ها ۴ امتیاز جلو افتادند. اما این پایان کار نبود و شاگاردان کولاکوویچ با نمیش خوبشان بازی را به تساوی کشاندند. بازی خوب همچنان از سرو قامتان ادامه داشت و آن‌ها از حریف قدرتمندشان پیش افتادند.

تیم ملی ایران برای نخستین مرتبه در این بازی توانست ۱۶ – ۱۵ پیش بیافتد تا دو تین به وقت استراحت قانونی بروند. روند خوب بازیکنان ایرانی باعث شد تا فاصله امتیااز با روس‌ها به ۳ امتیاز برسد.

روس‌ها به بازی برگشتند و بازی با حساسیت زیادی دنبال شد دو تیم در لحظات پایانی برابر بودند، بازیکنان ایرانی در چند صحنه اشتباه داشتند و امتیاز‌های مهمی را از دست دادند. تیم ملی ایران در نهایت بازی را در این ست ۲۵ – ۲۳ شکست خورد و سهمیه المپیک به روسیه رسید.

تیم ملی والیبال کشورمان حالا باید برای کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های انتخابی آسیا شرکت کند.  

تیم ملی والیبال ایران ۰ - روسیه ۳ / سهمیه المپیک به تعویق افتاد/ پایان کار سرو قامتان در سنت پترزبورگ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.