به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره اطلاع رسانی ساپکو- مهندس شیرخدایی معاون کیفیت شرکت ساپکو ضمن ارائه برنامههای ۴ گانه طرح تحول کیفی شرکت ساپکو در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: با اصلاح استراتژیهای تامین ساپکو بر مبنای گروهبندی مهندسی قطعات، ایجاد تمایز سیستماتیک در سیاستهای تامین قطعات بین گروههای مختلف و کاهش حداقل ۳۰ درصدی PPM شش ماهه خط تولید (برگشتی قطعه در یک میلیون)، مورد انتظار است .
وی بهبود فرایند شناسایی و رفع ایرادات حاد کیفی با تشکیل تیمهای تخصصی واکنش سریع در سطح “سیستم خودرویی” را به عنوان دومین برنامه طرح تحول کیفی عنوان کرد و افزود : با این رویکرد ، بهبود حداقل ۳۰ درصدی شاخص C100 سه ماهه( برگشتی یکساله گارانتی از خدمات پس از فروش)، کاهش زمان ماندگاری خودرو در نمایندگی و کاهش مراجعه به نمایندگی در خودروهای هدف با کارکرد کمتر از ۶ ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد برنامهریزی شده است .
مهندس شیرخدایی ، اتصال آنلاین موارد کیفی شبکه از نمایندگی به سازنده از جمله دیگر برنامههای معاونت کیفیت ساپکو مطرح کرد و اظهار داشت: در صورت بروز ایراد در خط تولید، شبکه و … مطابق دستورالعمل جرائم کیفی با سازنده برخورد خواهد شد و افزایش رضایت مشتری بواسطه افزایش حساسیت زنجیره تامین و تسریع در شناسایی و رفع ایراد و مدیریت بهینه هزینههای گارانتی مد نظر قرار گرفته است.
معاون کیفیت ساپکو ، تشدید نظارت کیفی بر تامینکنندگان دارای قطعه با نمره عملکرد کمتر از ۷۵ را به عنوان چهارمین برنامه این معاونت در راستای بهبود حداقل ۳۰ درصدی نمره عملکرد سازندگان حائز ریسک عنوان کرد و گفت: پیرو الزامات طرح تحول کیفی در سال ۱۴۰۱، قطعات را با کیفیت یکنواخت و با الزامات تعریف شده میپذیریم .