×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳
تجاری سازی شیلات با بازاریابی و تنوع گونه‌ای در تولید

 به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در دومین روز از هفته دولت در بازدید از مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان استان گیلان گفت: در راستای مدیریت تجاری سازی شیلات، نیازمند ارزان سازی، بازاریابی، ظرفیت زیستی، تحول، جهش تولید و پایداری هستیم و با توجه به تغییرات لحظه‌ای جهان، الزام به تنوع گونه‌ای در تولید داریم.
وی افزود: به منظور تامین غذای مورد نیاز در آینده لاجرم باید توجه بیشتر و حرکت به سمت حوزه آبزیان را برگزینیم.

حسینی با بیان این که در حال حاضر تجارت آبزیان سهم پروتئین ۴۹ درصدی دارد، تصریح کرد: حیطه عملکرد این مرکز، مصداق بارز فعالیت بر پایه دانش بنیان است. یکی از آرزو‌های دیرینه این بوده که حلقه‌های مفقود شده از تولید تا انتهای فرایند، از پیوستگی، اتصال و انسجام لازم برخوردار باشد و دستیابی به نتیجه مورد نظر و هدف مشخص شده را تسهیل کند.
معاون وزیر در سازمان شیلات ایران در نشست شورای اداری شیلات استان گیلان نیز گفت: آغاز بسیاری از پژوهش‌های مرتبط، فعالیت‌های عملیاتی و حرکت هوشمندانه بخش شیلات در استان گیلان بوده است و با همت تلاشگران این عرصه پیش خواهد رفت.
این مقام مسئول افزود: شعار تولید دانش بنیان، اشتغال آفرینی با تاکید بر بحث امنیت غذایی و خودکفایی در این بخش در سرلوحه فعالیت‌های همه جانبه تلاشگران قرار گرفته، و با بکارگیری ایده‌ها و فناوری‌های نوین محقق خواهد شد.
حسینی خاطرنشان کرد: مباحث شیلات یک صنعت گسترده‌ای را دربر می‌گیرد که با موضوعات مختلف بویژه مقوله امنیت غذایی پایدار و کیفیت محصول رابطه جدایی ناپذیر داشته، و این امر اتفاق نمی‌افتد مگر با تجهیز کردن عوامل موثر در این حوزه؛ تحکیم دیدگاه مبتنی بر جهاد تبیین در پیکره سازمانی، دستیابی به اهداف پیش گفته را امکان‌پذیر خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.