به گزارش تجارت گردان به نقل از روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه خود در فضای مجازی در این زمینه نوشت: خوشبختانه یکی از دستگاههایی که در دولت سیزدهم و در جریان شکلگیری دولت هوشمند، خیلی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد، سازمان تأمیناجتماعی بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این سازمان با اتصال و اشتراک بانکهای اطلاعاتی خود در پنجره ملی، تا الان قادر به ارائه ۴۲ خدمت برخط به میلیونها بیمهشده است که در گذشته مجبور بودند با صرف وقت، هزینه و انرژی قابل توجهی، خود را برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز تأمیناجتماعی برسانند.
زارعپور تأکید کرد: امروز میلیونها هموطن برای خدماتی چون دریافت سابقه خدمات بیمه، محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگان، بیمه کارگران ساختمانی، خدمات سلامت، پرونده الکترونیک، دریافت تأییدیه از مراجع پزشکی، درخواست کمیسیون پزشکی، هدیه ازدواج و نسخه الکترونیکی دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز تامیناجتماعی در شهر و روستا را ندارند و در هر ساعت از شبانهروز و در زمان بسیار کوتاهی، میتوانند این خدمات را بهصورت کاملاً رایگان دریافت کنند.
لازم به ذکر است در حال حاضر سازمان تأمیناجتماعی در سامانه خدمات الکترونیک و غیرحضوری خود که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز در دسترس است، قادر به ارائه انواع خدمات بیمهای به ۴۵ میلیون بیمهشده، کارفرما، بازنشسته و مستمریبگیر تحت پوشش این سازمان است.
انعقاد قرارداد بیمه اختیاری و پرداخت حق بیمه، انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد از جمله بیمه زنان خانهدار و و بیمه دانشجویان و پرداخت حق بیمه، مشاهده حکم و فیش حقوقی بازنشستگان، درخواست هدیه ازدواج، درخواست کمک هزینه وسایل کمک پزشکی، ارسال لیست حق بیمه و پرداخت آن از سوی کارفرمایان، درخواست احتساب سوابق ایام سربازی به عنوان سابقه بیمهپردازی و پرداخت حق بیمه مقرر و … از جمله خدماتی است که در حال حاضر بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان برای دریافت این خدمات هیچ نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی تأمیناجتماعی ندارند.