×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | وزیر ورزش: زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را با ملاحظه تمامی شرایط فراهم کردیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از فام نیوز، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه نشست کمیته راهبردی مجمع امید تهران، گزارشی از اقدامات وزارتخانه متبوع خود در توسعه ورزش کشور بویژه در تهران ارائه کرد و از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور اقشار مختلف جامعه در اکثر ورزشگاه‌های کشور خبر داد.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در بیشتر ورزشگاه‌های کشور، زمینه حضور بانوان را با ملاحظه تمامی شرایط فراهم کردیم و انشاءالله به زودی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خواهیم بود. البته هم اکنون هم بانوان کشورمان در مسابقات مختلف از جمله والیبال محدودیتی برای حضور در ورزشگاه ندارند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان جهت خنثی‌سازی و مقابله با کارشکنی‌ها و مسئله‌سازی دشمنان کشور برای حضور افتخارآفرین ورزشکاران ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی، بر حضور مقتدرانه تیم‌های ملی در رویدادهای ورزشی تاکید کرد.

سلطانی‌فر با قدردانی از برگزاری نشست مجمع امید برای بررسی وضعیت ورزش در شهر تهران، خاطرنشان کرد: انتظار است همه نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی و مدیریت شهری تهران برای حل مشکلات حوزه ورزش پایتخت با دولت به مانند گذشته همکاری مستمری داشته باشند.

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در این جلسه طی سخنانی با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم به فلسفه شکل گیری مجمع امید تهران اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از مسائل مهم شهر تهران موضوع ورزش است بر ضرورت توجه جدی به نظام جامع توسعه ورزش کشور تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت: سرانه ورزش تهران از محروم‌ترین نقاط کشور هم پایین‌تر است و باید با توجه به منابع موجود برای توسعه اماکن ورزشی در تهران اقدام جدی صورت گیرد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش ارزان‌ترین روش برای پر کردن اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان است، عنوان کرد: نهادهای مختلف از جمله شهرداری و دولت باید برای بروزرسانی تجهیزات ورزشی اقدامات اساسی را انجام دهند و مجلس شورای اسلامی نیز همکاری‌های لازم را در بحث تخصیص بودجه انجام می‌دهد.

عارف با اشاره به نقش موثر بانوان در تحولات مهم کشور خاطرنشان کرد: حضور پر رنگ بانوان در مجامع مختلف و مراسم‌های ملی و مذهبی در کنار مردان با کمترین حاشیه همراه بوده و حضور این قشر از جامعه در اماکن ورزشی هم با توجه به آمادگی ورزشگاه‌های کشور از جمله تهران از نظر زیرساخت‌های لازم، نباید با محدودیت‌هایی روبرو باشد.

وی با بیان اینکه مساله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید با تدبیر و با محوریت دولت حل شود، تاکید کرد: مسائلی از جمله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نباید سیاسی شود و نباید لاینحل باقی بماند که زمینه ساز بهانه‌هایی برای اجماع علیه کشورمان شود.

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس نیز در این نشست با اشاره به ابعاد اجتماعی ورزش و پیگیری‌های صورت گرفته در این فراکسیون برای کمک به ارتقای ورزش، خواستار اهتمام بیشتر دولت برای حل معضلات در حوزه ورزش شد.

همچنین محسنی بندپی استاندار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و سایر اعضای این کمیته و مدعوین طی سخنانی بر ضرورت هماهنگی همه نهادها برای حل مشکلات ورزش شهر تهران و ایجاد تسهیلات لازم برای استفاده همه اقشار جامعه از ظرفیت های ورزشی تاکید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.