×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | هدایت نقدینگی به بورس ضروری است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازبازار سرمایه ، فرهاد دژپسند در مراسم معارفه علیرضا صالح به عنوان رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی در جمع خبرنگاران گفت:​ رشد اقتصادی در بخش غیر نفتی در سه ماهه نخست امسال به مثبت چهار دهم درصد رسیده است.

وی افزود: ​همچنین بر اساس آماری که امروز رئیس کل بانک مرکزی در هیئت دولت ارائه کرد رشد بخش کشاورزی نیز در سه ماهه نخست سال ۹۸، ​ بیش از ۶ درصد بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری در روند خصوصی سازی را باید اصلاح کنیم و با اشاره به اینکه موارد انتقاد در خصوصی سازی‌ها را بررسی کردیم افزود:​ مراحل واگذاری منطبق بر قوانین و مقررات انجام شده است.

وی گفت: قانون جدیدی که چند ماه قبل ابلاغ شد برای خریداران سهام راهبردی علاوه بر اهلیت مالی باید اهلیت فنی و تخصصی نیز سنجیده شود که این قانون پیش از این وجود نداشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: سعی می‌کنیم در هیئت واگذاری روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری را متنوع کنیم و از روش‌هایی مثل واگذاری مدیریت و اجاره به شرط تملیک استفاده شود.

وی با بیان اینکه امسال ۶ پالایشگاه و سهام بیمه البرز به عنوان سهام دولتی در بورس عرضه شد گفت:​ هدف از واگذاری ها، ​ تأمین مالی دولت نیست بلکه ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای نجات اقتصاد کشور از دولتی بودن است.

وزیر اقتصاد گفت: رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی در شرایطی این سمت را قبول می‌کند که باید با اشراف بر قوانین و قبول خطر مدیریتی وارد شود و در این مسیر نمی‌شود با ترس و واهمه جلو رفت.

وی با بیان اینکه آقای صالح مسلط به قانون است افزود: قرار نیست در این سازمان اموال دولت به تاراج گذاشته شود و کسی نباید دندان تیز و برای خودش سفره‌ای پهن کند که سلامت آقای صالح نیز برای ما مشخص است.

دژپسند با اشاره به ضرورت هدایت نقدینگی به بورس و حمایت از تولید گفت:​ خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال بر اساس آمار بانک مرکزی، ​ رشد اقتصادی غیر نفتی کشور مثبت چهار دهم درصد بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.