×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ آبان , ۱۴۰۳
کلیه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی و استفاده از اپلیکیشن “تأمین من” رایگان است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، با هدف تسهیل در ارائه خدمات و در چارچوب طرح تأمین‌اجتماعی دیجیتال و هوشمند، در حال حاضر تعدادی از پرکابردترین خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی که مخاطب این خدمات گروه‌های بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و نیز کارفرمایان هستند، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان و به‌صورت الکترونیک و غیرحضوری ارائه می‌شوند.

تعداد خدمات غیرحضوری قابل ارائه به مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی در ابتدای دوره مدیریت اخیر سازمان تأمین‌اجتماعی، ۳۰ خدمت بود که با توسعه این خدمات در حال حاضر به ۴۴ خدمت رسیده است. همچنین تعداد خدمات غیرحضوری قابل ارائه در اپلیکیشن تأمین من نیز اخیرا به ۳۹ خدمت افزایش یافته است.
‌براساس این گزارش، برای استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، تنها به ثبت‌نام مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir  نیاز است و کلیه خدمات غیرحضوری ارائه شده در این سامانه و نیز برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “تأمین من” که برای نصب روی تلفن‌های هوشمند طراحی شده و در دسترس قرار گرفته است، کاملا رایگان است.
برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “تأمین من که تنها اپلیکشین رسمی مرتبط با خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی است، از سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی https://tamin.ir/page/app و نیز از  فروشگاه‌های مجازی (مانند بازار و مایکت) قابل دریافت است و امکان ارائه خدمات رایگان غیرحضوری بر بستر گوشی تلفن همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید نسخه ۵ و بالاتر و همچنین وب‌اپلیکیشن (رایانه و گوشی تلفن همراه هوشمند) را دارا می‌باشد. برای استفاده از این اپلیکیشن؛ دارا بودن حساب کاربری در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی الزامی است.
روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن دعوت از تمامی بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان مرتبط با این سازمان برای ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، اعلام کرده است برنامه‌های کاربردی و سایت‌های اینترنتی غیر از این سامانه و اپلیکیشن “تأمین‌ من” که با تبلیغات گسترده، مدعی ارائه بخشی از خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی هستند (ازجمله سوابق‌شمار، پیشخوان، استعلام سوابق بیمه، همه‌کاره، همیار اداری، کارمند، کارمند پلاس، کافی‌نت همراه و…)، هیچ ارتباطی با این سازمان ندارند.
برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مدعی ارائه تمام یا بخشی از خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، مبالغی را برای ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی از مردم مطالبه می‌کنند و برخی از آنها نیز صرفاً متقاضیان را به سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی منتقل می‌کنند.
سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است برخی از این سامانه‌ها نیز اطلاعات هویتی، شماره تماس و اطلاعات هویتی دیگر را از مردم و متقاضیان این خدمات تقاضا می‌کنند که ارائه این‌گونه اطلاعات به افراد ‌و مجموعه‌های ناشناس می‌تواند زمینه‌ساز سوء‌استفاده‌های احتمالی باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.