به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل بیمه سینا؛ در یازدهمین پویش فناورانه سه شنبههای نوآورانه صنعت بیمه که با حضور رئیس کل، معاونین و مدیران بیمه مرکزی، مدیرعامل و مدیران ارشد بیمه سینا برگزار شد، بیمه سینا به عنوان اولین بهرهبردار نرمافزار فرآیندکاوی ایرانی در صنعت بیمه معرفی شد.
مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سهشنبههای نوآوری تلاش میکنیم شرکتهای فناوری و استارتاپها را با شرکتهای بیمه مرتبط کنیم تا شرکتهای بیمه از محصولات فناوری آنها استفاده کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی با تقدیر از مدیرعامل و همکاران بیمه سینا در بهره برداری و استفاده از این نرم افزار و ارائه این نوآوری در صنعت بیمه افزود: فناوری که مبتنی بر دادهکاوی در شرکت بیمه سینا استفاده میشود نیاز جدی برای صنعت بیمه است و هدف ما این است که توسعه ابزارها و فناوری در صنعت بیمه رونق گیرد تا به این وسیله ضریب نفوذ بیمه در جامعه افزایش پیدا کند.
بهزادپور همچنین با تأکید براینکه بیمه مرکزی به عنوان مقام ناظر در صنعت بیمه قصد دخالت در کسب و کارهای شرکتهای بیمهای را ندارد، عنوان کرد: ما میخواهیم استفاده از فناوری در شرکتهای بیمه سرعت گیرد و حتماً در کنار شرکتهای استارتاپی و فناوری هستیم تا بین آنها و شرکتهای بیمه ارتباط برقرار شود.
علی بنیادی معاون بیمه مرکزی در آغاز این مراسم گفت: هدف فناوریهای نو تسهیل خدمات به مردم و کاهش هزینه بیمهگذاران است. به عنوان مثال وقتی در یک روز تعداد پرداخت خسارت از سوی شرکتهای بیمه افزایش مییابد اگر شرکتهای بیمه هزینه استفاده تاکسی اینترنتی به دارندگان خودروی دارای حق بیمه پرداخت کند هزینه آن کمتر از پرداخت خسارت تصادف در روز خاص خواهد شد.
عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل بیمه سینا در یازدهمین پویش فناورانه سهشنبههای نوآورانه بیان داشت: مدیریت و بهینه سازی فرآیندها در صنعت بیمه مستلزم اختصاص زمان زیادی توسط کارشناسان و مدیران است لذا با بهره برداری از این نرم افزار ایرانی در بیمه سینا، کشف، نظارت و بهبود فرآیندهای عملیاتی با استخراج دادهها از گزارشهای رویدادهای سیستم، فرآیند ها اصلاح و توسعه خواهند یافت.
سلطانی ثانی تصریح داشت، دادههای شرکت بیمه به صورت خام در اختیار شرکتهای فناور قرار داده شده تا با استفاده از نرمافزارهای فرآیند کاوی بهفالب نسبت به داده کاوی دادهها و افزایش سرعت خدمات، کیفیت و دقت دادهها ارتقا یابد.
نائب رئیس هیئت مدیره بیمه سینا اعلام کرد: در مراحل پرداخت خسارت، تعداد فرآیندها شناسایی و از طریق نرمافزارها تحلیل دادهها صورت میگیرد.
وی تاکید کرد، نرم افزار دادهکاوی با بررسی دادهها، تحلیل جامعی از رویدادها و فرآیندهای بیمهگری نظیر فرآیند پرداخت خسارت ارائه کرده و تحلیل های مختلفی از جمله تحلیل ساختاری، زمانی و فرآیند ها را به منظور بهبود روند فعالیت ها را در اختیار مدیران قرار میدهد.
شایان ذکر است در پویش فناورانه سه شنبه های نوآورانه، دستاوردهای جدید صنعت بیمه مورد بررسی قرار میگیرد.
https://tejaratgardan.ir/?p=232535