×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
شیرها سرانجام بیدار شدند؛ حذف آماده‌ترین تیم سال ۲۰۲۳ از چمپیونزلیگ

تیم‌های چلسی و دورتموند در دور برگشت مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه سه‌شنبه شب به وقت تهران در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شیرهای لندن با ۲ گل به برتری رسیدند تا به مرحله‌یک‌چهارم نهایی صعود کنند.

چلسی از همان دقایق ابتدایی میل و اشتیاق بیشتری برای پیروزی داشت و در ۴۵ دقیقه‌ی نخست چند موقعیت خوب نصیب این تیم شد که تا دقیقه‌ی ۴۳ یکی پس از دیگری به هدر رفتند.

توپ کای هاورتز به تیر اصابت کرد. این بازیکن یک گل در موقعیت آفساید به ثمر رساند و کالیدو کولیبالی دروازه‌ی خالی را نتوانست گل کند. در سوی مقابل مارکو رویس نیز یک ضربه‌ی ایستگاهی عالی زد که کپا به خوبی آن را مهار کرد.

سرانجام انتظار آبی‌پوشان پیش از پایان نیمه‌ی اول به اتمام رسید و رحیم استرلینگ در دقیقه‌ی ۴۳ توپ ارسالی از سمت چپ به وسیله‌ی بن چیلول را بعد از یک و رفت و برگشت با شوتی محکم تبدیل به گل کرد تا همه چیز در مجموع ۲ بازی به تساوی کشیده شود.

حملات شیرها در نیمه‌ی دوم ادامه داشت و در دقیقه‌ی ۵۳ بازهم ثمر نشست.

ماریوس وولف با یک بی‌احتیاطی توپ ارسال چیلول را با دست مهار کرد و کمک‌داور ویدیویی به یاری دنی ماکلی آمد تا پنالتی برای چلسی به دست بیاید.

پنالتی اول هاورتز به تیر عمودی اصابت کرد ولی حرکت زودهنگام بازیکنان دورتموند به درون محوطه باعث شد تا بازهم وی‌اِی‌آر به داد میزبان برسد. ستاره‌ی آلمانی چلسی بار دیگر پشت توپ قرار گرفت و به راحتی میر را فریب داد تا نتیجه ۲ بر صفر شود.

در ادامه زنبورها که چیزی برای از دست دادن نداشتند حملات پردامنه‌ای را روی دروازه‌ی چلسی ترتیب دادند. بلینگام توپ را از ۶ قدم به بیرون زد و شوت وولف از درون محوطه با سیو دیدنی گلر اسپانیایی آبی‌ها همراه شد.

تعویض‌های صورت گرفته باعث شد تا زهر حملات دورتموند تا حد زیادی گرفته شود. چلسی حتی روی یک ضدحمله توسط گالاگر به گل سوم هم رسید اما کمک‌داور آفساید گرفت.

نهایتا شاگردان گراهام پاتر با همان ۲ گل به برتری رسیدند (در مجموع ۲ بر یک) تا برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ در یک بازی بیش از یک گل به ثمر برسانند. آنها تیمی را شکست دادند که در سال ۲۰۲۳ باختی نداشت. حالا دورتموند بعد از بروخه به دومین حذف شده‌ی این مرحله تبدیل شد و چلسی همراه با بنفیکا به دور یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.