×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ایران، دومین کشور جهان در سرعت جذب گردشگر

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، آقای علی اصغرمونسان در حاشیه جلسه فراکسیون تولید و اشتغال مجلس درمحل این وزارتخانه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: در شرایطی که تنش‌های منطقه‌ای برای صنعت گردشگری ما همچون سم است، اما با تدابیری که داشتیم توانستیم این تعداد گردشگر را وارد کشور کنیم و این رتبه خوبی برای کشورمان است.
آقای مونسان گفت: در جلسه با نمایندگان این فراکسیون گزارشی از اقدامات وزارتخانه در حوزه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری ارائه کردیم، برنامه‌هایی را که در آینده داریم تبیین و موضوعات و مشکلاتی را که نیاز به حمایت نمایندگان داشت مطرح کردیم.
وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سرعت ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری بسیار بالاست و این حوزه می‌تواند به ایجاد و رونق اشتغال در کشور کمک کند گفت: به ازای هر ۱۰ شغل در دنیا، یک شغل مرتبط با حوزه گردشگری است که در ایران هم به همین شکل است یعنی اگر ما بتوانیم بخش گردشگری را به فعالیت درآوریم، می‌توانیم به ایجاد اشتغال در کشور سرعت بخشیم.
آقای مونسان افزود: حجم سرمایه گذاری به ازای هر شغلی در حوزه گردشگری بسیار کمتر از سایر بخش‌های اقتصادی کشور است مثلا در شرایطی که برای ایجاد شغل در صنعت باید ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه کرد در گردشگری با ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون (یعنی چیزی حدود یک دهم) می‌توان شغل ایجاد کرد.
وی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه می‌تواند معضل اشتغال را که یکی از بزرگترین مشکلات کشور است، حل کند به شرطی که امکانات حداقلی برایمان فراهم شود گفت: ان شاء الله با کمک نمایندگان مجلس بتوانیم امسال بودجه وزارت گردشگری را متناسب با حداقل بودجه وزارت خانه‌های دولتی دریافت کنیم تا بتوانیم به اهداف این وزارت خانه برسیم.
وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری افزود: در حوزه زیرساخت‌ها اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است بیش از ۲ هزار طرح سرمایه گذاری در حوزه عمرانی درحال انجام است از جمله ساخت هتل‌ها که خود ایجاد اشتغال کرده است حتی در بخش میراث فرهنگی، چون از نیروی انسانی برای مرمت استفاده می‌شود باز می‌تواند ایجاد اشتغال خوبی داشته باشد.
مونسان گفت: امیدواریم پیرو این جلسه با حمایت بیشتر نمایندگان مجلس بتوانیم اقدامات بسیار خوبی در حوزه ایجاد اشتغال در کشور صورت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.