×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کانون جوانه ها، کانون آینده سازان کشور است
*محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران

تجارت گردان | کانون جوانه ها، کانون آینده سازان کشور است

همه ما بیش و کم به این اندیشیده ایم که در آینده نه چندان دور، شرایط اقتصادی کشور چگونه خواهد شد و برای همه ما این سوال مطرح است که در دهه یا سده پیش رو، کشور عزیزمان ایران در چه جایگاه جهانی قرار خواهد داشت. شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که تجربه های امروز و دیروز ما و دیگران، چطور به آیندگان منتقل خواهد شد.

سوالاتی درباره آینده کشور و فرزندان ما که به زودی سکان های مدیریت این مرز و بوم را در اختیار خواهند گرفت، همواره در ذهن ما بوده و هست، اما مهم تر از این پرسش ها، یافتن پاسخ هایی برای آنهاست. طبیعی است که دیر یا زود، سکان هدایت کشور به دست اشخاصی خواهد افتاد که امروز شاید هنوز به مدرسه نرفته اند و یا دوره های ابتدایی تحصیل را طی می کنند.

بانک ملی ایران که از دیرباز نقش تعیین کننده ای در تببین و تزریق دیدگاه های اقتصادی کلان به جامعه داشته و بسیاری از فرهیختگان عرصه علم اقتصاد کشور در بستر این بانک پرورش یافته اند، با دغدغه چگونگی پیشرفت و توسعه کشورمان در آینده نه چندان دور، جایگاهی را برای پرورش استعدادها و آموزش مفاهیم پایه اقتصادی به آینده سازان کشور ایجاد کرده است.

کانون جوانه های بانک ملی ایران، نه تنها یک مدرسه مجازی برای ارائه آموزش های اقتصادی و بانکی است، بلکه بستری مفید و البته لازم برای ساخت پایه های محکم آینده اقتصاد کشور است .نهال کانون که تنها با یک ایده ساده کاشته شد، اکنون به درختی تناور تبدیل شده است. هر روز هزاران نوجوان ایرانی با چیدن میوه های این درخت و نشستن بر سر میز این مدرسه یاد می گیرند مفهوم پول چیست، پس انداز چگونه انجام می شود، خرج کردن چه فرآیندی دارد، درآمد چگونه حاصل می شود، چگونه باید صرفه جویی کرد، چطور می توان به اقتصاد خانواده کمک کرد و…

استفاده از ظرفیت معجزه آسای فضای مجازی برای ارائه آموزش های مفید و اثرگذار در دورترین نقاط ایران و جهان توسط کانون جوانه های بانک ملی ایران موجب شده آثار این اقدام با سرعت هر چه بیشتر نمایان شود.
البته بانک ملی ایران در راستای توسعه تکنولوژی، برنامه های گسترده تری برای رشد فعالیت های این کانون در نظر دارد. به همین منظور، به زودی اپلیکیشنی ویژه دانش آموزان و نوجوانان عزیز کشورمان معرفی خواهد شد که از قابلیت های کم نظیری برخوردار است و می تواند ضمن آموزش موارد مذکور، اوقات خوشی را در زمان استراحت برای فرزندان و والدین آنها رقم بزند.

تلاش ما بر این است که مفاهیم اقتصادی نه به عنوان یک دانش خاص، بلکه به عنوان یک مفهوم عام و با ادبیاتی روان در میان آینده سازان این کشور تزریق شود تا در سال های پیش رو با جامعه ای آگاه نسبت به مسائل اقتصادی و بانکی مواجه گردیم.

بدون شک اگر سطح دانش اقتصادی میان عموم مردم افزایش یابد، بسیاری از مشکلات روزمره بروز نخواهد کرد و وقت و توان کشور صرف توسعه زیرساخت ها خواهد شد. شک ندارم که کانون جوانه های بانک ملی ایران، در ساختن آینده اقتصاد کشور نقش مهمی خواهد داشت و بسیاری از مدیران آینده، پایه های علم اقتصاد خود را مرهون همین مدرسه مجازی خواهند بود.

*محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.