×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن امروز در نهمین روز رقابت‌های جام جهانی والیبال که به میزبانی خود ژاپنی‌ها برگزار می‌شود از ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان کولاکوویچ در حالی برای این بازی روانه میدان شدند که با توجه به شکست تیم هایی، چون روسیه و ایتالیا فرصت آن را داشتند که با برد در این بازی به رده پنجم جدول برسند.  

سامورایی‌ها در چند سال گذشته مقابل تیم ملی کشورمان ناموفق بودند و در آخرین رویا رویشان هم برابر کشورمان در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ شکست خورده بودند، آن‌ها تا به اینجای کار بهترین عملکرد را در میان تیم‌های آسیایی داشته اند و با ۶ برد در ۸ بازی در جایگاه چهارم قرار داشتند. تیم کشورمان، اما شرایط متفاوتی را تجربه کرده بود و نوسان زیادی داشت، شاگردان کولاکوویچ تا پیش از این بازی به ۴ برد و ۴ باخت دست یافته بودند.  

تیم ملی والیبال ایران - ژاپن / گزارش لحظه به لحظه ست نخست

ست نخست/ ایران ۱۶ – ژاپن ۲۵ 

عبادی پور، یلی، معروف، فیاضی، حضرت پور، غلامی و مجرد ترکیب آغازی تیم ملی کشورمان در این بازی بودند. سالن مملو از تماشاچی ژاپن تاثیر فوق العاده‌ای در روند ابتدایی این مسابقه داشت، ژاپنی‌ها بازی را خیلی خوب آغاز کردند و نخستین امتیاز را را ضربه سرویس گرفتند در ادامه اشتباه بازیکنان ایران در دریافت و دفاع ۲ امتیاز دیگر برای سامورایی‌ها در پی داشت. پس از آن هم ایکاشیما امتیاز چهارم را به دست آورد و کولاکوویچ که شرایط را مساعد ندید درخواست وقت استراحت داشت.

۷ هزار هوادار ژاپنی شرایط خاصی را به وجود آورده بودند پس از این زمان روی کار فوق العده سعید معروف نخستین امتیاز ایران به دست آمد. پس از آن ایشیکاوا توپ را به بیرون زد و امتیاز دوم برای تیم کشورمان به دست آمد، ولی سرمربی ژاپنی‌ها روی این صحنه که به نظزش مشکوک بود درخواست بازبینی داد که در نهایت امتیاز آن به ایران رسید.

مسعود غلامی سرویس ایران را زد دریافت به سختی انجام شد، اما آن‌ها توانستند امتیاز پنجم را بگیرند. سکیتا پاسور ژاپنی‌ها سرویس خوبی زد عباد پور دریافت خوب و یلی هم ضربه خوبی زد، توپ چند بار به حرکت در آمد و تبدیل به رالی شد که امتیاز آن به ژاپن رسید. سرویس ژاپنی‌ها به بیرون رفت در ادامه هم مجرد دفاع عالی انجام داد تا امتیاز بعدی برای ایران باشد. بازی ۷ – ۴ به سود ژاپنی‌ها پس از آن سرویسی زدند که حضرت پور نتوانست آن را دریافت کند و توپ به بیرون رفت تا امتیاز ۸ برای سامورایی‌ها باشدو ۲ تیم به وقت استراحت بروند. نخستین امتیاز پس از این زمان برای تیم ملی ژاپن به دست آمد. در ادامه یلی توانست پنجمین امتایز مسابقه را بگیرد.

پس از این اتفاق بازی در هر رفت و برگشت برای ۲ تیم امتیاز‌هایی را در پی داشت، اما تیم ملی کشورمان بهتر کار می‌کرد و توانست در چندین صحنه تیم حریف را متوقف کند، نقطه قوت ژاپنی‌ها در این دیدار دریافت و آبشار‌های قدرتیشان بود که بدون دردسر از دفاع ایران رد می‌شد، بازی برای لحظاتی نزدیک شد و اختلاف ۲ تیم به ۳ امتیاز رسید در ادامه، اما سامورایی‌ها چند امتیاز خوب گرفتند تا فاصله زیاد شود. تیم ژاپن در ادامه توانست با ضربه خوب ایشیکاوا امتیاز شانزدهم را بگیرد تا ۲ تیم با نتیجه ۱۶ – ۱۱ به وقت استراحت دوم این ست بروند. پس از وقت استراحت فن دوم امتیاز برای ژاپن بود، ایشیکاوا ستاره سامورایی‌ها در این ست بود او امتیاز دیگری هم گرفت تا شرایط بشسیار سخت شود و فاصله به ۷ امتیاز برسد، کادر فنی پس از این اتفاق درخواست وقت استراحت داشت، زمانی که به کار آمد و باعث شد تا چند امتیازی هم برای تیم ملی کشورمان به دست بیاید.

بازی البته در ادامه برای تیم کشورمان با اشتباه‌های زیادی همراه شد دریافت‌های نه چندان خوب و بی دقتی در بخش‌های از زمین برای ژاپن امتیاز‌های خوبی در پی داشت، پس از این اتفاق‌ها کولاکوویچ تصمیم گرفت یلی را خارج کند و دریافت کننده قدرتی و جو. انی به نام اسفندیار را به زمین بیاورد. البته فاصله ۲ تیم به حدی رسیبده بود که این تغییر هات هم خیلی جواب نداد و در نهایت تیم ملی کشورمان ۲۵ – ۱۶ بازنده این ست شد.  

تیم ملی والیبال ایران ۱ - ژاپن ۳/ شگفتی‌ها کولاکوویچ تکمیل شد

ست دوم /  ایران ۲۸ – ژاپن ۲۶ 

ژاپنی‌ها آغاز کننده ست دوم این مسابقه بودند. آن‌ها سرویس بدی زدند که از زمین به بیرون رفت و امتیاز نخست این ست به تیم ملی کشورمان رسید. غلامی در ادامه سرویس آرامی زد که با دریافت خوب سامورایی‌ها و در ادامه ضربه خوبشان بازی به تساوی در امتیاز یک کشیده شد. پس از آن رالی زیبایی میان دو تیم اتفاق افتاد که در پایان آن ضربه خوب فیاضی دومین امتایز تیم ملی کشورمان را در پی داشت. بازی در ابتدای کار پایاپای دنبال می‌شد سرویس ژاپنی‌ها به بیرون رفت تا ایران ۳ -۲ پیش بیافتد در ادامه هم سرویس فیاضی به تور خورد تا امتیاز برابر ۳ شود. بازیکنان کشورمان در این ست بهتر ظاهر شدند و تسلط بیشتری بر بازی داشتند. سرویس ها‌ی ۲ تیم در ابتدای بازی خوب نبود و هر ۲ تیم امتیاز‌های زیادی را از دست دادند.

اما سرانجام نیشیدا سرویس خوبی زد که داخل زمین کشورمان فرود آمد و امتیاز پنجم به آن‌ها رسید. هواداران پر شور ژاپنی در شهر هیروشیما که بسیار والیبالی است سنگ تمام گذاشته بودند و با کسب هر امتیاز توسط تیمشان سال را تا مرز انفجار پیش می‌بردند. تیم ملی ژاپن سرانجام توانست از تیم کشورمان ۲ امتیاز فاصله بگیرد، اما نمایش خوب بازیکنان کشورمان از جمله عبادی پور فاصله را به حداقل رساند. دریافت ژاپنی‌ها بسیار خوب بود و سرانجام ژاپن ۸ – ۵ پیش افتاد تا ۲ تیم به وقت استراحت نخست بروند. فکوزاوا نخستین سرویس را پس از زمان استراحت نخست زد که امتیاز آن به ایران رسید، در ادامه دفاع قدرتمند ایران یک امتیاز دیگر هم برای تیم کشورمان در پی داشت و بازی ۸ – ۷ شد و فاصله به حداقل رسید در ادامه آبشار اونودرا نتیجه را ۹ -۷ کرد.

پس از آن هم سرویس خوب از ژاپنی‌ها دوباره اختلاف را زیاد کرد و بازی ۱۰ – ۷ به سود این تیم در جریان بود. ضربات خوب ایشیکاوا فاصله را به ۴ امتیاز رساند. در ادامه بازهم رالی زیبایی اتفاق افتاد رالیی که در نهایت توپ ژاپنی‌ها به بیرون رفت و امتایزبه تیم ملی کشورمان رسید. بازی در ادامه نزدیک‌تر شد و حساس‌تر دنبال شد، دریافت‌های خوب ژاپنی‌ها باعث شد شاهد رفت و برگشت‌های زیادی باشیم هنگامی که بازی ۱۲ -۹ به سود ژاپن بود رالی جذاب دیگری اتفاق افتاد که با دریافت و ضربه خوب یلی امتیاز دهم را در پی داشت، زمانی که نتیجه ۱۲ – ۱۰ بود ژانی‌ها درخواست وقت استراحت فنی داشتند. پس از این زمان استراحت بازی کاملا به سود ژاپن دنبال شد، آنالیز آن‌ها به سودشان تمام شد ادامه دفاع و دریافت‌های خوب سامروایی‌ها شرایط بسیار سختی را به وجود آورد و تیم کشورمان ۱۵ – ۱۰ عقب افتاد، در ادامه کولاکوویچ درخواست وقت فنی داشت، زمانی که به کار آمد و بازیکنان کشورمان توانستند چند امتیاز خوب بگیرند و نتیجه ۱۵ – ۱۲ شود، اما سرانجام ژاپن زودتر به امتیاز شانزدهم رسید و ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. تیم ملی کشورمان پس از زمان فنی دوم روی اشتباه ژاپنی‌ها روی سرویس امتیاز گرفت، درادامه دریافت خوب دیگر و آبشار قدرتی بازی را ۱۷ – ۱۳ به سود ژاپن کرد. دریافت‌های ژاپنی‌ها فوق العاده بود، آن‌ها بازی بسیار زیبایی را رقم زدند که کمتر از این تیم انتظار می‌رفت، سرانجام دفاع خوب تیم ملی کشورمان باعث شد تا امتیاز خوبی برای ایران به دست بیاید. پس از آن بازهم امتیاز برای ژاپن بود.

بازی ۱۹ – ۱۵ به نع ژاپن بود، اما سرویس خوب اسفندیار نتیجه را ۱۹ – ۱۶ کرد، سرمربی ژاپن با این که تیمش پیش بود درخواست وقت استراحت داشت. پس از این وقت استراحت تیم ملی کشورمان سرویس زد و در ادامه با دفاع خوب بازیکنان کشورمان بازی ۱۹ – ۱۷ شد. اسنفدیار به خوبی ضربه می‌زد، اما بازیکنان ژاپن روی یک اتفاق امتیاز ۲۰ را گرفتند تا این روند متوقف شود. یلی در ادامه کار امتیاز ۱۸ را با ابشار درتی که روی پاس سعید معروف بود گرفت. بازی نزدیک و پایاپای بود، آبشار‌های محکمی توسط ژاپنی‌ها زده می‌شد و دفاع مستحکم ایران هم در برخی صخنه‌ها دچار مشکل می‌شد.

در ادامه جواد کریمی به جای معروف وارد زمین شد تا تیم ایران بازی سرعتی به نمایش بگذارد، تیم جوانش و اختلاف هم کمتر شد با این حال تک دفاع ژاپن نتیجه را ۲۲ – ۲۰ کرد. فیاضی امتیاز ۲۱ را گرفت بازی نزدیک و پایاپای بود، کولاکوویچ دست به تعویض‌های مختلفی زد تا حتما برنده این ست باشیم. دفاع خوب بازیکنان ایران نتیجه را در امتایز ۲۳ برابر کرد. نیشیدا امتیاز ۲۴ را گرفت کولاکوویچ پس از آن درخواست وقت استراحت داشت. پس از این رالی زیبایی رخ داد و امتیاز برابر ۲۴ به دست آمد. تا برنده را امتایز ۲۶ مشخص کند. پس از زآن دریافت خوب و ضربه عالی نیشیدا بازی را ۲۵ – ۲۴ به سود ژاپن کرد.

یک اشتباه وحشتناک از ژاپنی‌ها باعث شد تا دوباره بازی در امتیاز ۲۵ برابر شود پس از آن هم امتیاز ۲۶ برای ژاپن بود یلی امتایز ۲۶ را گرفت تا برنده در امتیاز ۲۸ مشخص شود. پس از آن ۲ دفاع و آبشار عالی بازیکنان کشورمان نتیجه را ۲۸ – ۲۶ کرد تا ایران برنده این ست باشد.  

تیم ملی والیبال ایران ۱ - ژاپن ۳/ شگفتی‌ها کولاکوویچ تکمیل شد

ست سوم / ایران ۱۳ – ژاپن ۲۵ 

ست سوم توسط بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان آغاز شد و امتیاز نخست برای تیم ژاپن به دست آمد، در ادامه کار به تساوی کشیده شد، اما بازهم این سامورایی‌ها بودند که امتیاز دوم این ست را گرفتند، پوریا یلی روی پاس خوب فیاضی امتیاز دوم را کسب کرد، بازی نزدیک، هیجانی و جذاب بود. وضعیت دریافت‌ها هم مانند دفاع برای تیمش کشورمان بهتر شده بود. ژاپن در ادامه کار ۴ -۲ پیش افتاد، اما کادر فنی روی امتیاز چهارمی که برای ژاپن بود درخواست بازبینی داشت، بازبینی که در نهایت امتیاز آن به ژاپنی‌ها تعلق گرفت.

رالی خوب پس از این امتایز و ضربه خوب فیاضی فاصله را به حداقل رساند. اما فکوزاوا در ادامه امتیاز پنجم را گرفت، بازی در ادامه به سود تیم ملی ژاپن پیگیری شد و در نهایت تیم ملی والیبال ژاپن زودتر به امتایز هشتم رسید تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی نخست در این ست بروند. تیم ملی والیبال ژاپن پس از این وقت استراحت فنی نخستین امتیاز را گرفت، اما اشتباه خود آن‌ها باعث شد تا طلسم امتیاز پنجم برای تیم کشورمان بشکند، پس از آن دو باره اختلاف زیاد شد و بازی ۱۰ – ۵ به سود ژاپن در جریان بود.

دفاع خوب بازیکنان با تجربه کشورمان در ادامه فاصله را کمتر کرد. اما ضربات محکم و  آبشار‌های قدرتی از ژاپنی‌ها تمامی نداشت، فضای سالن ۱۰۰ درصد به سود تیم میزبان بود و همین جو خاصی را به وجود آورده بود، کادر فنی تیم ملی کشورمان پس از این درخواست وقت استراحت فنی داشتند. زیرا بازی ۱۲ – ۶ به سود زاپن در جریان بود و فاصله زیاد شده بود. پس از این زمان سرویس ژاپنی‌ها به بیرون رفت تا امتیاز  هفتم برای تیم ملی کشورمان به دست بیاید، ضربه خوب نیشیدا دوباره اختلاف را به ۶ امتایز رساند. دریافت بد از بازیکنان تیم ملی کشورمان و ظاهرا تحلیل آن‌ها در دقایقی از لحظات میانی این ست کاملا شرایط بازی را به سود ژاپن کرده بود. آن‌ها عالی ظاهر شده بودند و به راحتی امتیاز می‌گرفتند. بی دقتی در حمله، ضربه و دریافت در تیم کشورمان مشهود بود.

پوریا فیاضی در ادامه با ضربه‌ای محکم امتیاز هشتم را برای کشورمان کسب کرد تیم ملی ژاپن در ادامه بهتر بود و در نهایت آن‌ها زودتر به امتایز ۱۶ رسیدند تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند. پس از زمان استراحت دوم تیم ملی ژاپن سرویس زد دریافت و برگشت به خوبی از زمین ایران صورت گرفت، اما در نهایت پاس عالی ژاپنی‌ها امتیاز دیگری برای این تیم در پی داشت. پس از آن هم آن‌ها روی صحنه‌ای درخواست بازبینی دادند و به امتیازی رسیدند.

جو سالن رفته رفته پر شور‌تر می‌شد و ظاهر همین مسئله هم در روحیه ۲ تیم بی تاثیر نبود، بازیکنان کشورمان در ادامه کار دوباره در دفاع و دریافت بهتر شدند، اما فاصله به حدی زیاد شده بود که بازگشت به آسانی خیلی راحت نبود. امتایز یازدهم هم برای تیم کشورمان به خوبی به دست مد، اما پس از آن سرویس مجرد به تور خورد و امتایز ۲۰ برای ژاپن بود در ادامه کار داور صحنه‌ای را خطا گرفت که بازیکنان کشورمان به آن معترض بودند، اما در نهایت امتیاز آن به ژاپن رسید پس از آن کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داشت. پس از این زمان ژاپنی‌ها سرویس زدند که به خوبی دریافت و برگشت داده شد، رالی زیبایی به وجود آمد و در پایان امتایز دوازدهم برای تیم کشورمان به دست آمد. سرویس کرییمی هم به بیرون رفت تا نتیجه ۲۲ – ۱۲ شود. بازیکنان کشورمان باقدام به امتایز گیری‌های کردند و موفق بودند، اما فاصله خیلی زیاد بود تیم ژاپن در نهایت ۲۵ – ۱۳ برنده این ست شد.

تیم ملی والیبال ایران ۱ - ژاپن ۳/ شگفتی‌ها کولاکوویچ تکمیل شد

ست چهارم / ایران ۲۱ – ژاپن ۲۵ 

ست چهارم با امتیاز برای تیم مل کشورمان آغاز شد، ژاپن هم تلاش خوبی داشت و بازی را به تساوی کشید، بازیکنان کشورمان با انگیزه دو چندانی در این ست بازی کردند، آن‌ها بازی پایپایی را با حریف قدرتمندشان انجام دادند و نتیجه در همان ابتدا در امتیاز ۳ برابر بود، بازی در ادامه ابتدا در امتیاز ۴ و سپس در امتایز ۵ برابر بود. بازی خیلی نزدیک بود و بازیکنان کشورمان در این ست با بهره گیری از ضربات خوبشان اختلاف را کم کردند در نهایت، اما این ژاپن بود که روی اشتباه بازیکنان کشورمان به امتیاز ۸ رسید تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی بروند.

پس از این زمان نخستین امتیاز برای تیم ملی والیبال ژاپن بود، تیم حریف رفته رفته بهتر می‌شد و دقیقا احساس می‌شد که اتفاقات ست قبل می‌خواهد تکرار شود، اما حضور بازیکنان با تجربه در زمین دقیقا همین لحظه به کار امد و با استفاده از چند موقعیت فاصله را کمتر کردند. در ادامه روی صحنه‌ای که کولاکوویچ درخواست بازبینی داشت امتیاز به ایران رسید تا نتیجه ۱۰ – ۸ شود.

اسفندیار در ادامه با زمین برخورد داشت و بیم آن رفت که مصدوم شده باشد که خوشبختانه اتفاقی نیافتاد، بازیکنان کشورمان در دفاع بسیار عالی بودند، میلاد عبادی پور نمایش خوبی در دفاع داشت و نتیجه در امتیاز ۱۳ برابر دنبال می‌شد، امید زیادی به تیم برگشته بود و می‌شد این را در چهره بازیکنان ایران دید. تیم ملی کشورمان تا امتیاز ۱۴ با تیم حریف برابرر بود، اما ژاپن زودتر به امتیاز شانزدهم رسید تا دو تیم به وقت استراحت بروند.

بازیکنان ژاپن پس از وقت استراحت فنی دوم بهتر هم شدند و دوباره فاصله را زیاد کردند زمانی که نتیجه ۱۹ – ۱۶ شد کولاکوویچ ددرخواست وقت استراحت داشت، تیم ایران پس از این وقت استراحت تیم ملی کشورمان نخستین امتیاز را گرفت، اما در ادامه بازهم ژاپنی روی دریافت عالی بودند و آبشار‌های خوبی هم می‌زدند آن‌ها فاصله را دوباره زیاد‌تر هم کردند بازی ۲۲- ۱۹ به سود ژاپن بود

توپ ژاپنی‌ها به تور خورد تا بازی نزدیک‌تر شود، اما ایکیشاوا امتیاز بعدی را هم گرفت تا ۲۳ – ۲۰ بازی به سود تیم میزبان باشد. کوللاکوویچ در این زمان درخواست وقت فنی داشت پس از این زمان سرویس ژاپن به بیرون رفت. یوشیدا امتیاز ۲۴ را هم گرفت آن‌ها در نهایت ۲۵ – ۲۱ برنده شدند تا در مجموع ۳ – ۱ برنده بازی شدند و توانستند همچنان در کورس باقی بمانند.تیم ملی کشورمان فردا از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در دهمین بازیش به مصاف ایتالیا می‌رود.

آمار نهایی بازی به شرح زیر است : 

تیم ملی والیبال ایران ۱ - ژاپن ۳/ شگفتی‌ها کولاکوویچ تکمیل شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.