×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۹ آذر , ۱۴۰۳
مرسولات پستی را چگونه پیگیری کنیم؟

به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ اداره پست این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که اطلاعات محموله‌شان را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند. سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود خواهد داد و شما می‌توانید مکان محموله‌تان را مشاهده و بفهمید چه زمانی به دستتان می‌رسد.
وقتی بسته پستی را تحویل پست می‌دهید، یک شماره مشخص به نام شماره بارکد دریافت می‌کنید. این شماره ۲۰ یا ۲۴ رقمی در قالب یک رسید به شما داده می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که نوع بسته شما چه باشد، تنها نکته این است که این شماره مختص مرسولاتی است که به صورت سفارشی، پیشتاز و ویژه ارسال می‌شوند. حال، شما بسته پستی خودتان را ارسال کرده‌اید و یک شماره در اختیار دارید. این کد و شناسه در رسید پستی با عنوان شناسه قبض موجود است .
مرحله بعد مراجعه به سایتی است که شرکت پست برای پیگیری مرسولات پستی در نظر گرفته است. با وارد کردن آدرس https://tracking.post.ir وارد وب‌سایت مربوطه می‌شوید.
در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود، بخشی برای وارد کردن شماره مرسوله وجود دارد. شماره مرسوله همان شماره بارکد است که هنگام پست کردن بسته خود، دریافت کرده‌اید. کافی است آن را وارد کنید و روی علامت جست‌وجوی زرد رنگ کلیک کنید تا از آخرین وضعیت و جزئیات ارسال بسته خودتان مطلع شوید.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.