×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | فشار آمریکا مانع برگزاری اجلاس بین‌المللی وزرای بهداشت در ایران نشد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سعید نمکی روز دوشنبه در حاشیه همایش پوشش همگانی سلامت که با حضور مدیرکل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و جمعی از وزرای بهداشت عضو این دفتر در مرکز همایش‌های رازی علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: در این اجلاس موارد مهمی از جمله مظلومیت مردم ایران به دلیل فشار تحریم‌ها بر اقتصاد کشور و اقتصاد سلامت و همچنین تهیه مایحتاج مردم مانند دارو و تجهیزات پزشکی بررسی می‌شود. در این اجلاس بیانیه‌ای به نام «بیانیه تهران»  تصویب خواهد شد که سال‌ها به عنوان یک سند با درخشش نام تهران در اسناد سازمان جهانی بهداشت خواهد درخشید.

وزیر بهداشت با اشاره به تصویب طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» بیان کرد: با همکاری همکارانم در وزارت بهداشت با هدف جامعه محور کردن خدمت در نظام سلامت، حدود ۲۰ میلیون داوطلب از خانوارها را انتخاب می‌کنیم و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی را درگیر مسائل خانواده‌ها خواهیم کرد.

نمکی افزود: پویش ملی کنترل فشار خون یکی از رویکردهایی بود که در عرصه جهانی تاثیرات بسیار مثبتی داشت.  این طرح یکی از محورهای موفقی است که در این اجلاس به صورت الگو مورد توجه قرار گرفته و به سایر کشورها عرضه می‌شود.

وی درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای حل مشکل نیروی پزشکی و متخصص در مناطق محروم نیز گفت: گزینش پزشک عمومی و ظرفیت برای مناطق محروم از یک سو و ایجاد انگیزه‌های لازم برای ماندگاری تیم پزشکی در نقاط کمتر برخوردار از برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که با توزیع مناسب و ایجاد انگیزه و همچنین فارغ التحصیلان سهمیه‌های بومی، از اواخر سال ۹۹ کشور با چالشی به نام کمبود پزشک در مناطق محروم روبه‌رو نخواهد بود.

وزیر بهداشت درباره تعاملات ایران با سایر کشورهای منطقه مدیترانه شرقی برای تقویت همکاری‌های دارویی اظهار داشت: در این اجلاس نشست‌های دو جانبه‌ای با کشورهایی مانند لیبی، افغانستان، عراق و برخی کشورهای دیگر برای تقویت همکاری‌های دارویی داشته یا داریم و امیدوارم در راستای تقویت صادرات محصولات دارویی گام‌های مهمی برداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.