×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | همه را به یک چوب نزنیم/با خیال راحت سبزی بخوریم/آب مورد نیاز زمین های سبزی کار از قنات و چاه تامین می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، اسداله کارگر گلشن آبادی در ادامه افزود: متاسفانه ذهنیتی را که سال های پیش برخی از رسانه ها در  اذهان  مردم ایجاد کردندبا با هیچ ماده ضد عفونی کننده ای نمی توان شستشو داد، موضوع از این قرار بود که بخش محدودی از زمین های زیر کشت سبزی ها  از آبهای فاضلاب تامین می شده که این موضوع را به تمامی زمین های کشاورزی تعمیم دادند و  باعث ورشکستگی این کشاورزان گردیدند در حالی که موضوع مربوط به دسته  سبزی هایی بود که به دام ها داده می شد.

کارگر ادامه داد: این افت ۷۰ درصدی در فروش سبزی به سیل عظیمی از سبزی کاران لطمات جبران ناپذیری زد که هنوز چوب بی درایتی برخی از رسانه ها را کشاورزان می خورند. در همان سال ها که آن شایعه ناعادلانه برای این موضوع پخش شد، وزارت بهداشت  با حضور بموقع خود و نمونه برداری از تمامی آبهایی که به مزارع فرستاده می شد بخش آسیب دیده را از مشکلات آلودگی پاک سازی نمود و تا کنون هیچ گونه تخلفی از آن تاریخ صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با نظارتی که بر تولید وجود دارد می توانیم با خیال راحت سبزی بخوریم ، ضمن اینکه آب مورد نیاز زمین های کشاورزان سبزی کار از  آب قنات و چاه تامین می شود، قنات هایی که در سال های گذشته هم از کم آبی برخوردار بودند با بارندگی های خوب سال گذشته از فراوانی آب برخوردار شده اند .

وی با بیان اینکه تماس مستقیم سبزی با خاک در مزارع  اجتناب ناپذیر است با صراحت بیان داشت: سبزی به جهت تماس مستقیم با خاک و کود به قطع و یقین باید کاملا در زمان استفاده، خوب شستشو و با نمک و مواد ضدعفونی کننده به صورت بهداشتی میکروب زدایی شود تا بهداشت و سلامت بدن  را تامین کند؛ البته در بسیاری از کشورها از سبزی های گلخانه ای استفاده می کنند که می توان به  ریحان اشاره کرد که در زمستان با برگهای ریز و بسیار تمیز به بازار عرضه می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.