×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | مدیر نظارت بر بورس ها تنها علت ریزش بی سابقه شاخص را اعلام کرد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بورس پرس، محسن خدابخش درباره شرایط امروز بازار سهام که با رکورد منفی بی سابقه و ریزش ۱۰ هزار و ۵۸۱ واحدی روزانه شاخص و عقب نشینی به کانال ۳۰۹ هزار تایی همراه شده به بورس پرس گفت : بررسی های چند جانبه نشان می دهد هیچ علتی به جز رفتار هیجانی سرمایه گذاران ، عامل شکل گیری این وضعیت نیست.

وی ادامه داد: این جو هیجانی هم ناشی از غالب شدن رفتار سرمایه گذاران تازه وارد و تصمیمات احساسی بوده و در برابر اقدام به فروش سهامداران حقیقی ، حقوقی های بازار امروز دست به خرید گسترده زده اند که حکایت از رفتار هیجانی سهامداران حقیقی دارد .

این مقام مسئول افزود: اثر مباحث سیاسی هم تمام شده و با نگاه بنیادی به شرکت های بزرگ می توان متوجه شد که هنوز قیمت سهام اکثر بزرگان در محدوده های مناسب و ارزنده ایی قرار داشته و نسبت P/E برخی شرکت های حاضر در صنایع شیمیایی ، فولادی و معدنی و … کمتر از میانگین P/E بازار و بین ۴ و تا حداکثر ۶ مرتبه است.

خدابخش تاکید کرد: با این اوصاف به همه سرمایه گذاران مخصوصا” سهم اولی ها ، توصیه می شود از رفتارهای هیجانی و احساسی پرهیز کرده و با دقت و تحلیل و با مشخص کردن استراتژی سرمایه گذاری و نگاه بلند مدت ، تصمیم گیری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.