×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | برگزاری مجامع بر خط شرکت ها در دستور کار سازمان بورس

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علی بیگ زاده، مدیر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح جزئیات این دستورالعمل به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: تصمیم به برگزاری مجمع به صورت الکترونیکی توسط هیئت مدیره شرکت در گام نخست باید اطلاع رسانی شود و مقدمات آن از جمله اصلاح اساسنامه و مجوز سازمان در برنامه کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورت اجرای مصوبه، رای گیری برای تمام حضار به شیوه الکترونیکی انجام خواهد گرفت. هرچند به دلایل الزامات قانونی، مجمع با حضور فیزیکی نیز کماکان برگزار می شود ولی امکان طرح سوالات و اعمال رای برای تمام حضار فیزیکی و مجازی فراهم است.

مدیر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: با این روش سهامداران از اقصی نقاط کشور می توانند شاهد برگزاری مجمع شرکت بوده و ضمن حضور فعال، از حقوق خود از جمله حق اعمال رای و پرسشگری از وضعیت شرکت بهره مند شوند و تمام سوالات مطرح شده در سامانه در مجمع مطرح و پاسخ داده خواهد شد.

وی یکی دیگر از الزامات اجرای بهینه این دستور العمل را ایجاد زیر ساخت های الکترونیکی و سیستمی امن برای ارتباط سهامداران با مجمع و اعمال رای دانست و افزود الزامات فنی این سیستم در دستورالعمل پیش بینی شده است.

بیگ زاده حضور بیشتر سهامداران در مجامع شرکت ها، کاهش هزینه برگزاری مجمع برای برگزار کنندگان و حضار، دقت بیشتر در رای گیری، شفافیت بالاتر در فرایند برگزاری مجمع و عدالت در امکان حضور برابر، برای تمام سرمایه گذاران در مجامع را مزایای اصلی این دستورالعمل عنوان کرد.

به گزارش سنا، در سنوات قبل نیز با هدف تحقق جزء ۲ بند چ ماده ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه امکان بهره برداری از سامانه کدال به عنوان ابزار الکترونیکی انتشار آگهی دعوت به مجامع و اعلامیه پذیره نویسی شرکت ها به عنوان فرایند قبل از برگزاری مجمع پیش بینی شده بود و با صدور ابلاغیه های مورخ ۲۷/۰۹/۹۷ و ۲۷/۰۴/۹۸ در سایت کدال به اطلاع عموم رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.