×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ آبان , ۱۴۰۳
توانگری مالی بیمه رازی، بیانگر توان بالای شرکت در پوشش ریسک است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، در روزهای گذشته سطح توانگری برخی شرکت‌ها همچون شرکت بیمه رازی از سوی بیمه مرکزی منتشر شد که این شرکت برای چهارمین سال متوالی سطح توانگری یک را از آن خود کرد.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که عدد توانگری ۱۶۵ برای بیمه رازی اعلام شده که در رابطه با این عدد و سطح توانگری مالی شرکت بیمه رازی در صنعت بیمه، علی بهرامی‌نسب- مدیر مالی و سرمایه گذاری بیمه رازی، اظهار کرد: سطح توانگری شرکت بر اساس صورت‌های مالی و تائید بیمه مرکزی اعلام می‌شود و بیانگر توان یک شرکت نسبت به پوشش ریسک‌ پرتفوها است.

او ادامه داد: طبق آیین نامه ۶۹ توانگری موسسات بیمه، ۴ معیار، سطح توانگری را تعین می‌کند که از این ۴ معیار می‌توان به ریسک بیمه‌گری، ریسک نقدینگی، ریسک اعتبار و ریسک بازار اشاره کرد.

بهرامی‌نسب یادآور شد: توانگری مالی نشان از میزان پوشش چهار ریسک مطرح شده دارد و یک شاخص بسیار مهم برای جلب اعتماد بیمه گذار و شرکت‌ در مناقصات شرکت‌های بزرگ دارد همچنین یکی از شاخص‌های مهم برای دریافت مجوز قبولی اتکایی به شمار می‌آید.

او گفت: تاکید می‌شود،  نمایندگان و کارگزاران در مذاکرات خود در راستای جذب پرتفو به نسبت توانگری مالی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر مالی و سرمایه گذاری بیمه رازی خاطرنشان کرد: میزان صدور پرتفو هر زمان که افزایش یابد، میزان توانگری کاهش پیدا می‌کند و در سالجاری افت معیار توانگری شرکت نسبت به سال گذشته در حالی رخ داده که حجم صدور بیمه نامه ۷۷ درصد افزایش یافته و این نشان از توان و قدرت شرکت بیمه رازی دارد.

بهرامی‌نسب افزود: برای سال آینده برای حفظ سطح توانگری مالی با وجود افزایش میزان صدور بیمه نامه، باید افزایش سرمایه شرکت از محل آورده سهام‌داران یا تجدید ارزیابی صورت گیرد یا در صورتی که افزایش سرمایه صورت نگیرد، می‌توان میزان رشد صدور حق بیمه را با یک نسبت منطقی پیگیری کرد تا سطح توانگری دستخوش تغییرات منفی نشود.

او بیان کرد: در محاسبات ریسک حق بیمه، مبلغ و ضریب خسارت مورد توجه قرار می‌گیرد که اعلام توانگری مالی، بیان‌گر چند شاخص مهم همچون میزان سرمایه، توانایی مالی شرکت، ریسک بازار شرکت، ترکیب پرتفو و … است.

بهرامی‌نسب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورود به بازارهای بین‌الملی در سطح توانگری مالی تاثیرگذار است، گفت: بازار افزایی در بازارهای خارجی تاثیر قابل توجهی دارد زیرا پرتفو و درآمد جدیدی به شرکت وارد شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.