×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳
حضور مدیرعامل گروه وطن‌زرین در جمع سخنرانان اجلاس جهانی بازاریابی

کاتلر می‌گوید، بازاریابی در واقع یک «فرایند اجتماعی و مدیریتی» است: جامعه دائماً در حال تغییر است، بنابراین بازاریابی نیز باید دائماً به روشی مؤثر برای تفسیر تغییرات اجتماعی تغییر کند.

امروزه از بازاریابی انتظار می‌رود که اگر می‌خواهد به خلق ارزش برای سازمان‌ها، مصرف‌کنندگان و جوامع در یک چشم‌انداز بلندمدت ادامه دهد، باید به‌طور بنیادی خود را بازنگری کند: نوآوری و فناوری‌های پیشرفته، فرصت‌ها و نیازهای کاملاً جدیدی را در بازارها ایجاد می‌کنند. امروزه مصرف کنندگان از کسب‌وکارها می‌خواهند که نه تنها محصولات باکیفیت تولید کنند، بلکه به‌طور فعال در رفاه جوامع همکاری داشته باشند. فناوری‌های موجود توسعه این فعالیت‌ها را تا حدی که قبلاً غیرقابل تصور بود، ممکن ساخته است. بنابراین هجده موضوع در حوزه بازاریابی محوری به نظر می رسد:

  • بازاریابی در دنیای پیچیده، نامطمئن و مخرب
  • تجزیه و تحلیل بازاریابی «مشتری محور»
  • روندها و ابزارهای مدرن در ساخت برند
  • آینده شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال، هوش مصنوعی، چت GPT و Metaverse
  • پایداری: بازاریابی ارزش‌محور برای افراد، سیاره و سود
  • ترندهای اصلی در بازاریابی همه جانبه
  • ترندهای جدید در مدیریت نیروی فروش و اثربخشی آن
  • آینده مدیران بازاریابی و دپارتمان بازاریابی
  • دیجیتالی شدن و اثرات جانبی آن
  • اثربخشی بازی‌های شبیه‌سازی شده بازاریابی
  • آخرین تحولات در بازاریابی B2B
  • زنان در تجارت و بازاریابی
  • ترندهای جدید در دنیای تبلیغات و آژانس‌های آن
  • پیشتاز از طریق خلاقیت و ارزش افزوده محصولات و خدمات
  • تفکر طراحی مسئولانه
  • بازاریابی کارآفرینی
  • بازاریابی صلح
  • رهبری تحول آفرین در زمان مخرب

اجلاس جهانی بازاریابی هر سال با سخنرانان متخصص و مطرح دنیا برگزار می‌شود، eWMS 2023 امسال از ۶ نوامبر تا ۸ نوامبر به‌صورت آنلاین برگزار شد و دکتر محمد وطن‌دوست مدیرعامل گروه وطن‌زرین یکی از سخنرانان این اجلاس بودند. در ادامه به بخشی از صحبت‌های ایشان در این اجلاس می‌پردازیم؛

لینک ویدیو:

https://www.aparat.com/v/ezyYB

در تمام دنیا کسب‌و‌کارها در تلاش هستند تا تجارت خود را گسترش دهند چراکه ایستادن در یک نقطه اساساً به معنی عقب‌رفت است. بنابراین، به نظر می‌رسد برای اینکه هر کسب‌وکار بتواند در دریای متلاطم صنعت خود پیشرفت کند، گسترش، معمولاً یک انتخاب هوشمندانه برای آن‌هاست تا بتوانند در آن صنعت جای پای بهتری پیدا کنند.

گاهی گسترش یک کسب‌وکار مستلزم گسترش کانال­های فروش است. به‌عنوان مثال، شرکتی که محصولات خود را در بازار سنتی می­فروشد، ممکن است به این نتیجه برسد که به سمت فروش آنلاین برود یا بالعکس. از یک پلتفرم آنلاین به یک فروش سنتی‌تر.

گسترش دادن دامنه فعالیت در بازار به هر شکل ممکن، البته بعد از ارزیابی ریسک­های مربوطه، همیشه روش هوشمندانه‌ای برای پیشرفت است. ما همیشه شاهد از بین رفتن شرکت‌های بزرگ با درآمدهای میلیون دلاری بوده‌ایم و علت آن هم عدم توجه به گسترش کسب‌وکار بوده است. گسترش کانال‌های درآمدی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در مواقع بحرانی، راحت‌تر از آن عبور کنند.

یکی از اصلی‌ترین چالش­هایی که کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستند این است که فرصت­ها را از دست می­دهند. زیرا ما اغلب بیشتر از آنچه که اجرا می­کنیم، در حال برنامه‌ریزی هستیم.

در نتیجه، گاهی شرکت­ها جنبه­های زمان را فراموش می­کنند و فراموش می‌کنند که زمان تا چه اندازه در پیشبرد کسب‌وکار اهمیت دارد و جنبه بسیار مهمی در استراتژی­های بازار است.

این موضوع مهمی است که در مرحله برنامه‌ریزی گیر نکنیم و از اجرا غافل نشویم. بعضی اوقات افراد تلاش می‌کنند سناریوی کامل و بی عیب و نقصی را ایجاد کنند در حالی که کامل بودن اساساً اتفاق نمی­افتد.

از آنجا که کسب‌وکارها و صنایع به سرعت در حال تغییر هستند و با پیشرفت تکنولوژی، کیفیت محصولات و خدمات در حال رشد هستند و انتظارات مصرف‌کنندگان همواره در حال تغییر است. گروه‌ها یا شرکت­ها با چند برند مختلف با خرد کردن خود به حرفه­های مختلف و هدف‌گذاری برای هر کدام از آن‌ها به شکل خاص­تر  به برندها کمک می‌کنند تا خود را بهتر تطبیق دهند و سهم بازاری که می­خواهند را به‌دست آورند. همان‌طور که ما در گروه وطن‌زرین عمل کرده‌ایم و علاوه بر این همواره تلاش کرده‌ایم به نیازهای ناشناخته مصرف‌کننده نهایی گوش دهیم.

برای اضافه کردن محصولات و خدمات بیشتر جهت گسترش کسب‌وکار مهم است که به مرز بین افراط و تفریط توجه کنیم. در نتیجه، برای کمک به رشد کسب و کارها، اولین قدم از نظر من این است که بفهمیم هر برند یا هر گروه برند قادر است چقدر محصول داشته باشد.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، نه تنها درک نیازهای امروز مصرف‌کننده نهایی بسیار مهم است، بلکه پیش‌بینی این مسئله که این نیاز به چه سمتی تغییر خواهد کرد یکی از قدم­های لازم برای کسب‌وکارهاست.  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.