×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افزایش ۶۲ درصدی اعتبارات عمرانی بودجه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد بودجه سال ۹۹ افزود: تلاش ما این است در طول ماه سه پرداخت منظم داشته باشیم یکی یارانه نقدی، دوم حمایت معیشتی و سوم حقوق و اعتبارات عمرانی است.
نوبخت گفت: تلاش ما این است که به زودی اطلاع رسانی کنیم و به گونه‌ای عمل کنیم که به طور میانگین هر ۱۰ روز یک پرداخت به خانوار‌ها داشته باشیم تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود.
وی افزود: علاوه بر پرداخت نقدی یارانه در سال آینده ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر که جزء سیاست‌های دولت دوازدهم است، صرف خواهیم کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان حداقل برای پرداخت‌های گندم و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در سال آینده صرف خواهد شد.

نوبخت گفت: تلاش ما این است که هم به طرح‌های عمرانی بپردازیم که اشتغال و رونق را در اقتصاد داشته باشیم و هم پرداخت‌های یارانه‌ای نظم یافته داشته باشیم تا در شرایط سخت و نامطلوب اقتصادی به خانوار‌ها کمک بیشتری نسبت به امسال شود.
وی افزود: امروز به نهایی کردن منابع و مصارف عمومی و منابع و مصارف هدفمندی پرداخته شد، چون دو جدول برای دریافت‌ها و پرداخت‌ها داریم، یک جدول مربوط به آنچه که به خزانه دولت واریز می‌شود و به دستگاه‌های دولتی پرداخت می‌کنیم و یک بخش هم مربوط به سازمان هدفمندی یارانه هاست که باید جدول آن هم مشخص شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بخش منابع و مصارف عمومی، سال آینده عمدتا در بخش طرح‌های عمرانی است که رشد چشمگیری دارد و حدود ۶۲ درصد سهم اعتبارات عمرانی نسبت به امسال افزایش پیدا کرده و بخش قابل توجه آن هم از حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان به استان‌ها تعلق می‌گیرد.
نوبخت افزود: طرح‌های عمرانی را بیشتر استانی کردیم تا استانداران و مسئولان استانی دقت بیشتری داشته باشند و کنترل بیشتری در طرح‌های عمرانی کنند.
وی گفت: گزارش بودجه شرکت‌ها که بخشی از بودجه کل کشور است ۱۴ آبان طبق قانون به مجلس تقدیم شد و این روز‌ها آخرین جلسات ستاد برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ است تا در زمان مقرر و قانونی لایحه بودجه تقدیم مجلس شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: این سازمان در حال تدارک پیش نویس لایحه بودجه است تا آن را به دولت بدهیم و دولت آن را نهایی کند تا بتوانیم قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس کنیم. پرداخت حمایت معیشتی ۲۰ میلیون نفربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد بودجه گفت: از ساعت ۱۲ امشب حداقل برای ۲۰ میلیون نفر پرداخت حمایت معیشتی انجام می‌شود.رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: فهرست خانوار‌هایی که شامل ۲۰ میلیون نفر می‌شود از طریق وزارت تعاون، ​کار و رفاه اجتماعی به ما اعلام شده تا اولین پرداخت حمایت معیشتی انجام شود و تا پایان این هفته (پس فردا یا شب بعد از آن) پرداخت حمایت معیشتی ۲۰ میلیون نفر دیگر انجام می‌شود و حداکثر شنبه یا یکشنبه هفته آینده پرداخت معیشتی ۲۰ میلیون سوم نیز پرداخت خواهد شد.
وی گفت: به این ترتیب حداکثر در طول یک هفته به حساب هر ۶۰ میلیون نفر (که برای خانوار‌های یک نفره تا پنج نفره و بیشتر تعریف شده) مبلغ حمایت معیشتی پرداخت می‌شود.
نوبخت افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را آماده می‌کند تا کسانی که متقاضی استفاده از این حمایت معیشتی هستند ساز و کار آن را اعلام کند تا متقاضیان بتوانند ثبت نام و نسبت به درخواست آنان رسیدگی شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اگر رسیدگی به درخواست متقاضیان به طول انجامد مبلغ حمایت معیشتی این ماه از بین نمی‌رود و حداکثر برای ماه آینده دو برابر دریافت می‌کنند.
نوبخت با اشاره به اینکه سامانه‌های این سازمان به روز و سریع است افزود: در تاریخ بیست و ششم هر ماه در ساعت مشخص یارانه‌ها به حساب همه واریز می‌شود تاکنون کسی نیست بگوید پرداخت یارانه‌ها به تأخیر افتاده است.
وی گفت: به پرداخت معیشتی هم نظمی می‌دهیم تا خانوار‌ها بتوانند مطمئن شوند چه تاریخی آن را دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این پرداخت‌ها (پرداخت یارانه نقدی، ​ حمایت معیشتی و حقوق) هر ۱۰ روز یکبار انجام شود.
نوبخت درباره کسانی که یارانه آنان قطع شده، اما مایل به دریافت حمایت معیشتی هستند گفت: مکانیزمی وجود دارد که اگر کسانی باشند یارانه آنان قطع شد، بر اساس آنچه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص کرده، اما خود را مستحق دریافت حمایت معیشتی بدانند اعلام می‌کنند و به آن رسیدگی می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: قرار است به طور کلی به حدود ۶۰ میلیون نفر پرداخت حمایت معیشتی انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.