×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
پاسخ دهی به ۹۰ درصد پرونده های تسهیلاتی بافت فرسوده

تجارت گردان | پاسخ دهی به ۹۰ درصد پرونده های تسهیلاتی بافت فرسوده

به گزارش تجارت گردان، رضا صالحی شهرابی، سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با بیان اینکه برای حمایت از تولید و عرضه مسکن در هسته فرسوده و قدیمی شهرهای کشور از تمامی ظرفیت و توان تسهیلات دهی بانک به سازنده ها استفاده می شود، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: از ابتدای امسال تا روز ۲۵ آبان ماه سال جاری، تعداد ۷ هزار و ۳۷۷ واحد مسکونی برای اخذ تسهیلات ویژه بافت فرسوده به مدیریت شعب استان های کشور معرفی شده اند.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای معرفی شده به مدیریت شعب بانک مسکن، تا تاریخ اعلامی، مجموعا ۶ هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده رسیده اند. به تعبیر دیگر حدود ۹۰ درصد از واحدهای معرفی شده به مدیریت شعب بانک مسکن در سراسر کشور، پس از بررسی، به مرحله انعقاد قرارداد و در نوبت پرداخت تسهیلات قرار گرفته اند.

وی یکی از مهم ترین اقدامات برای تسهیل و تسریع جریان نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده را پرداخت تسهیلات مناسب به پروژه های ساختمانی واقع در این محدوده دانست وعنوان کرد: بررسی ها نشان می دهد برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی که قرارداد تسهیلاتی آنها با شعب بانک منعقد شده، رقمی معادل ۳۸۰ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان منابع مورد نیاز است. ارقام میانگین تسهیلات مشخص می­کند به هر واحد مسکونی در مجموعه شهرهای کشور بطور متوسط حدود ۵۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می­گیرد که البته سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهرهای مختلف کشور بر حسب دسته­ بندی جمعیتی و نوع ساختمان در حال احداث متفاوت است.

صالحی با بیان اینکه بخشی از این مبلغ از منابع داخلی بانک تامین خواهد شد، تصریح کرد: از مجموع مبلغ منعقده، تا روز ۲۵ آبان ماه امسال، رقمی معادل ۱۶۰ میلیارد و ۴۴۸ میلیون و ۶۴۹هزار تومان تسهیلات به واحدهای مسکونی بافت فرسوده کشور پرداخت شده است.

وی به آمار تسهیلات منعقده در استان های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: پس از استان تهران با انعقاد قرارداد برای یک هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی،استان خراسان رضوی با ۷۵۴ واحد مسکونی، استان آذربایجان شرقی با ۴۲۲ واحد و استان مازندران با ۴۰۵ واحد مسکونی بیشترین آمار در میزان تسهیلات منعقد شده برای بافت فرسوده را داشته اند.

به گفته صالحی، حمایت از ساخت و عرضه مسکن در محدوده بافت فرسوده کشور از جمله مهم ترین سیاست های اعتباری بانک مسکن در سال جاری است.

وی در عین حال از پیگیری برای افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی ویژه بافت فرسوده خبر داد و اضافه کرد: با توجه به افزایش هزینه های ساخت وساز و توجه ویژه بانک مسکن برای حمایت از ساخت و عرضه مسکن در بافت فرسوده، مذاکرات اولیه ای با بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده انجام شده است.

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن همچنین یکی از مهم ترین شرایط اخذ تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده را پیشرفت فیزیکی حداقل ۲۰ درصدی پروژه عنوان کرد و گفت: پروژه های ساختمانی در بافت فرسوده، برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی باید به مرحله ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.