×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سازوکار تهاتر کالا میان ایران و چین در حال نهایی شدن است

تجارت گردان | سازوکار تهاتر کالا میان ایران و چین در حال نهایی شدن است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی، ​صنایع، معادن و کشاورزی تهران از طراحی ساز و کاری برای تهاتر کالا میان ایران و چین به منظور افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور خبر داد.

مسعود خوانساری در هشتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه این تهاتر کالایی هم از طریق چین و هم از طریق هنگ کنگ اجرایی خواهد شد افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که در سفر اخیر هیئت اتاق بازرگانی تهران به چین امضا شد این ساز و کار در مرحله نهایی شدن و اجرایی شدن است که موجب می‌شود در طرح‌های همکاری دو کشور سرعت و سهولت ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر ما به چین، چینی‌ها اعلام آمادگی کردند که در طرح‌های زود بازده معدنی و کشاورزی ایران سرمایه گذاری کنند که البته به علت تحریم‌ها این سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم خواهد بود ضمن اینکه انجمن مشاغل زود بازده چین هم اعلام آمادگی کرد که در طرح‌های نیروگاهی ایران سرمایه گذاری کند.

رئیس اتاق بازرگانی، ​صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت:​ در این سفر آژانس‌های گردشگری چین هم اعلام آمادگی کردند که ایران را نیز به مقصد گردشگران چینی تبدیل کنند تا سهمی از گردشگران چینی که در واقع سهم زیادی از گردشگری جهان را در اختیار دارند به ایران برسد.

 خوانساری همچنین افزود:​ با اتاق بازرگانی چین توافق کردیم که کمیته داوری مشترکی میان اتاق‌های بازرگانی دو کشور تشکیل و اختلافات احتمالی تجاری در این کمیته حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه تلاش اتاق بازرگانی ارتقاء رتبه ایران در سهولت کسب و کار گفت:​ در بخشنامه سال ۱۳۹۰ ثبت شرکت ها، عدم سوء پیشینه یکی از شاخص‌ها برای ثبت شرکت‌ها قرار داده شده است که حدود ۲۰ مولفه نیز با آن ارتباط دارد پیگیری‌های ما از طرف معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال نتیجه دادن است و ما به دنبال آن هستیم تا از طریق سازمان ثبت یا از طریق دیوان عدالت اداری این بخشنامه را ملغی کنیم تا رتبه ایران در سهولت کسب و کار بهبود یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، ​صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به آخرین گزارش بانک جهانی افزود: بر اساس این گزارش تولید ناخالص جهان ۸۵ هزار میلیارد دلار است که ۷۵ درصد از این میزان تولید ناخالص جهانی سهم ۱۵ کشور اول دنیاست که به ترتیب آمریکا ۲۳/۸ درصد و چین ۱۵/۸۶ درصد از این سهم را در اختیار دارند ایران هم با ۵۳ صدم درصد از تولید ناخالص جهانی در رتبه ۲۷ دنیا قرار دارد.

خوانساری با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ها، ​ سومین بحران جهانی اقتصاد بعد از سال‌های ۱۹۳۰ و ۲۰۱۸ در حال وقوع است گفت:​ چین و روسیه تلاش می‌کنند دلار را از مبادلات خود حذف کنند که در نتیجه آن بدهی‌های آمریکا به صورت واقعی مشخص می‌شود ضمن اینکه افزایش بی سابقه دیون کشور‌های غربی، مشکلات اتحادیه اروپا، جنگ تجاری آمریکا و چین و تشدید اختلافات آمریکا و اتحادیه اروپا و اختلافات در درون اتحادیه اروپا موجب شده صندوق بین المللی پول شرایط اقتصادی دنیا را در سال آینده نامطلوب پیش بینی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.