به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهادکشاورزی در تعامل با بخش خصوصی هدف حمایت از تولید داخل را با ورود به بازارهای بینالمللی مرغ مورد تاکید قرار داده است؛ بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تامین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.
ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور را در خرید مرغ داخل، مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بینالمللی دانست.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهادکشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیهها به وزیر جهادکشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است.
تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.
وی افزود: در همه جای دنیا صادرات مورد حمایت دولتها است و به شکلگیری اولیه آن یارانه تعلق میگیرد؛ این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه میتواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.