محمدیاسر طیبنیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه: در نگاه اول تلقی دانشبنیان شدن شرکتهای بزرگ دور از ذهن است ولی دانشبنیان شدن شرکتهای بزرگ به این معناست که از شرکتهای کوچک و چابکی که میتوانند در این حوزه نوآوری داشته باشند، حمایت کنند. این اتفاق در فولاد مبارکه رخ داده و دستاوردهای آن را میبینیم. البته نسبت به رقبای بینالمللی خودمان فاصله داریم چرا که شرکتهای بزرگ فولادی به طور میانگین ۱.۵ درصد و برخی نیز تا ۳ درصد درآمدها را در این حوزه هزینه میکنند. ما با شرکتهای مطرح فاصله داریم اما نسبت به شرکتهای داخلی اعداد و ارقام ما بسیار بالاتر است. امیدواریم امسال شاهد ثمرات این حرکتها باشیم اما برخی موارد حداقل ۲ تا ۳ سال نیازمند تداوم سرمایهگذاری است تا دستاوردهای آن بارور شود.