×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
«مدل هدایت عملکرد» به ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی اضافه شد 

به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست؛ امیرحسین کریمی در گفتگو با دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل ضمن تشریح فرایند ارزیابی واحدهای اجرایی و ستادی شرکت، به تغییرات امسال این فرایند پرداخت. مشروح این گفتگو به شرح ذیل است: 
براساس ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ کدام واحدهای اجرایی، عملکرد بهتری داشته اند؟ ملاک عملکرد چه شاخص هایی بوده است؟
براساس گزارش  ۱۴۰۲ استان‌های خراسان شمالی، لرستان، گلستان، جنوب غرب و شمال شرق عملکرد مطلوب‌تری نسبت سایر استان‌ها و مناطق  داشته‌اند.
به طور کلی، ارزیابی به دو صورت درون سازمانی و برون سازمانی  انجام می شود.  ارزیابی عملکرد برون سازمانی تمامی دستگاه‌های اجرایی  در دو سطح ملی و استانی، برابر شاخصهای عمومی و اختصاصی ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور  مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نتایج سال ۱۴۰۲، شهریور امسال اعلام خواهد شد.
ارزیابی درون سازمانی  واحدهای اجرایی  باستناد شاخص‌های کلیدی سند برنامه شرکت  اعم از  ” درآمدعملیاتی ” ، ” نسبت درآمد به هزینه ” ،  “هزینه ”  ، ” شاخص های کیفیت ” ، ”  ترافیک خدمات پستی ” ، ” میانگین نرخ ” ، ” سهم در آمد خدمات نوین پستی از کل درآمد ” ،  ” در آمد قراردادی ” ، “نسبت تعداد  ایستگاههای راه آهن، بنادر، فرودگاه‌های بین المللی و پایانه های مرزی کشور ارایه دهنده خدمات پستی توسط شرکت ملی پست  ” ، ”  پیشنهادهای ارائه شده ” ، ” ارتباطات و اطلاع رسانی ” ، ” آموزش کارکنان ” و ” GNAF ” است که به صورت ماهیانه در سامانه ارزیابی BSC انجام می‌شود.

برنامه ارزیابی عملکرد امسال چه تغییراتی نسبت به سال گذشته دارد ؟
در ارتباط با مباحث ارزیابی داخلی ، نظرباینکه ارزیابی براساس شاخص های کلیدی برگرفته از سند برنامه شرکت صورت می پذیرد لذا با توجه به آخرین سند برنامه شرکت که در آبان ماه سال گذشته از سوی مرکز برنامه ریزی راهبردی ، بودجه ، تحقیق و توسعه ابلاغ گردیده است ، ضرورت اضافه شدن چند شاخص کلیدی به شاخص های ارزیابی شرکت ضروری بوده که مراتب از سوی واحد متولی آن ( مرکز برنامه ریزی راهبردی ، بودجه ، تحقیق و توسعه ) در دست پیگیری می باشد و همچنین باتوجه به اعلام نقاط ضعف در روش محاسبه و ارزیابی برخی شاخص ها از سوی واحدهای اجرایی 
متناسب با تغییرات سند برنامه شرکت ملی پست که آبان ماه سال گذشته انجام شد، برخی شاخصهای مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. یکی از شاخصهایی که امسال اضافه شده است، ضریب تعادل ( نسبت درآمد به هزینه ) است که واحدهای اجرایی  برمبنای آن در قالب “مـدل هدایت عملکرد”  مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نتیجه نهایی آن به زودی اعلام خواهد شد.
مدل های ارزیابی واحد های اجرایی و رتبه بندی آنها شامل چه مواردی است ؟
کارت امتیازی متوازن ،  هدایت عملکرد  ، کارنامه ارزیابی مدیران  ، شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی برون سازمانی ( جشنواره شهید رجایی ) از جمله مدلهای ارزیابی واحدهای اجرایی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.