×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
وضعیت خوب امنیت غذایی کشور/ استقبال ۹۰ درصد سه دهک اول درآمدی از طرح فجرانه کالابرگ

علیرضا عسگریان صبح امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در دولت سیزدهم به معیشت مردم توجه ویژه‌ای شد، چراکه تورم و تحریم‌های بی‌رحمانیه باعث ایجاد تنگناهای شد و به همین دلیل دولت به دنبال کمک به صورت‌های مختلف بود، اظهار کرد: مهمترین طرح، کالابرگ بود که در راستای آن شبکه ملی اعتبار شکل گرفت تا رفتارهای اعتباری را برای مردم تعریف کند؛ تاکنون این شبکه سه دستور کلی داشته است.

وی افزود: پایگاه رفاه ایرانیان زیرساخت کالابرگ و زیر ساخت شبکه ملی اعتبار محسوب می‌شود؛ این زیرساخت باید به گونه‌ای بود که می‌توانست این طرح را راهبری کند.

عسگریان با اشاره به اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیک و توسعه آن، گفت: در طرح فجرانه که از ۱۸ بهمن ماه شروع شد و تا ۱۸ اردیبهشت به مدت سه ماه ادامه داشت، با استقبال خوبی همراه شد. پوشش این طرح از دهک یک درآمدی شروع شد و به هفت دهک درآمدی معادل ۶۱ میلیون نفر از جمعیت کشور، ارتقاء یافت.

معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان استقبال از طرح فجرانه را بیش از ۸۶ درصد اعلام کرد و گفت: این استقبال عجیبی نسبت به قبل از اجرای طرح فجرانه بود. همچنین میزان استقبال در سه دهک اول درآمدی با ۹۰ درصد همراه بود.

به گفته وی، در این طرح بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مواد غذایی طی سه ماه جابجا شد و همین موضوع نشان داد که کشور از نظر موضوع غذا و کالاهای اساسی، امنیت بالایی دارد.

بنابر اظهارات معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توزیع ۱۵۹ میلیون بسته غذایی از نکات برجسته این طرح بود.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.