×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
اسپانیا با کامبک فینالیست شد/ بازگشت فرانسه به خانه

تیم‌های اسپانیا و فرانسه از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه شب در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا در ورزشگاه آلیانز آره‌نا شهر مونیخ به مصاف هم رفتند تا از اولین فینالیست یورو رونمایی شود.

۲ مدعی جام در شرایطی با سوت اسلاوکو وینچیچ، داور اهل اسلوونی به مصاف هم رفتند که فرانسه با حذف پرتغال و اسپانیا با پیروزی برابر آلمان راهی پای فینال شده بود.

بازی با حملات اسپانیا آغاز شد و لاروخا که تا اینجای جام یکی از آماده‌ترین تیم‌ها نشان داده است، به دنبال رسیدن به دروازه خروس‌ها بود. با این حال برخلاف جریان مسابقه، این فرانسه بود که به گل رسید. رندال کولو موآنی در دقیقه ۹ با یک ضربه سر از پشت شش قدم روی سانتر کیلیان امباپه دروازه اونای سیمون را باز کرد تا فرانسه یک بر صفر از اسپانیا پیش بیفتد.

در ادامه فشار ماتادورها برای جبران گل خورده بیشتر شد و لامین یامال در دقیقه ۲۱ با یک ضربه بغل پای دیدنی از پشت محوطه جریمه، گل مساوی را وارد دروازه تئو هرناندز کرد تا اسپانیا و فرانسه یک – یک مساوی شوند.

اسپانیا که روان‌تر و بهتر توپ را در زمین مسابقه به چرخش درمی‌آورد، پس از تساوی همچنان به فشار روی دروازه فرانسه ادامه داد. تنها ۴ دقیقه پس از گل اول، اسپانیا توانست گل دوم را هم به ثمر برساند و با یک کامبک ۲ بر یک از فرانسه جلو بیفتد. در دقیقه ۲۵، دنی اولمو پس از جا گذاشتن اورلین شوامنی، با یک ضربه دیدنی که میانه راه به پای مدافع فرانسه هم برخورد کرد، توپ را برای دومین بار به دروازه شاگردان دیدیه دشان چسباند.

در ادامه تلاش دو تیم نتیجه‌ای در برنداشت و نیمه اول با برتری ۲ بر یک اسپانیا برابر فرانسه به پایان رسید.

نیمه دوم با فشار و حملات بیشتر فرانسه آغاز شد اما ضعف این تیم در خلق موقعیت خطرناک روی دروازه لاروخا و همچنین حفظ بازی از سوی اسپانیایی‌ها سبب شد تا فشار آنها نتیجه‌ای در برنداشته باشد. در نیمه دوم برخلاف نیمه اول توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و در نهایت اسپانیا توانست با نتیجه ۲ بر یک فرانسه را شکست دهد و به فینال یورو ۲۰۲۴ صعود کند و فرانسه در یک قدمی بازی نهایی به خانه برگردد.

ترکیب اولیه تیم ملی فرانسه:

تئو هرناندز، ویلیام سالیبا، دایو اوپامکانو، ژول کنده، آدرین رابیو، اورلین شوامنی، انگولو کانته، کیلیان امباپه، رندال کولو موآنی و عثمان دمبله

سرمربی: دیدیه دشان

ترکیب اولیه تیم ملی اسپانیا:

اونای سیمون، خسوس ناواس، ناچو فرناندز، آیمریک لاپورت، مارک کوکوریا، رودری، فابین رویز، لامین یامال، دنی اولمو و نیکو ویلیامز

سرمربی: لوئیس دلافوئنته

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.