×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
روانسازی فعالیت‌های پایانه مرزی بازرگان در دستور کار قرار گرفت

محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که با محوریت رفع مسائل پایانه مرزی بازرگان در ماکو برگزار شد، با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فعال در پایانه مرزی بازرگان نباید به صورت جزیره‌ای عمل کنند، گفت: وظایف قانونی دستگاه های اجرایی مشخص بوده و این دستگاه‌ها باید در قالب شورای ساماندهی مبادلات مرزی در راستای روانسازی فعالیت‌های پایانه مرزی بازرگان اقدام کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اجرای کامل مصوبات این شورا در راستای رفع مشکلات این پایانه مرزی، افزود: تعلل در اجرای مصوبات توسط مدیران و یا دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نبوده و در صورت ترک فعل، با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر روانسازی فعالیت‌های پایانی مرزی بازرگان بویژه در تردد مسافر، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در عبور و مرور مسافران در این پایانه مرزی از جمله طرح نوبت‌بندی و افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در سریع‌ترین زمان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه با اعلام آمادگی این سازمان برای ساماندهی مرز بازرگان در صورت همکاری دستگاه های مرتبط گفت:‌ این مرز یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشورمان و یکی از مبادی مهم مبادله ای منطقه در حوزه تجارت به شمار می‌رفته و همواره نگاه به آن، نگاهی فعال بوده است.

حسین گروسی اضافه کرد:‌ جایگاه این مرز به حدی مهّم است که بیشترین میزان تجارت و ترانزیت مرزی در بین بیش از ۲۰ پایانه ورودی و خروجی ایران با کشورهای همسایه را در اختیار دارد و در این مسیر همیشه پیشتاز است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.