×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
مسکن اقتصادی میانبری برای حل بحران مسکن است

ارش روابط عمومی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران، دکتر بابک داریوش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: مسکن ۲۵متری به عنوان یک راهکار کوتاه مدت ممکن است بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، مسکن اقتصادی یک راهکار میانبر برای عبور از بحران فعلی مسکن است و به عنوان یک گزینه می‌توان از آن استفاده کرد.

رییس موسسه پژوهشی شیخ بهایی عنوان کرد: در ‌‌‌پاسخ به منتقدانی که عنوان می‌کنند مسکن اقتصادی در شان و‌منزلت مردم نیست باید گفت باتوجه به رواج پدیده‌هایی نظیر پشت‌بام‌خوابی، زندگی اشتراکی و….فعلا ساخت مسکن کوچک‌متراژ به عنوان یک راه حل موقت در شهرهای بزرگ می‌تواند راهگشا باشد.

وی بیان کرد: البته ساخت واحدهای کوچک‌متراژ در برج‌های بلندمرتبه که فاقد مشاعات لازم باشند، قطعا راهکار اثر بخشی نیست.

داریوش ادامه داد: باید با حذف قیمت زمین و بهره‌گیری از ظرفیت اراضی دستگاه‌های دولتی مثل اوقاف،منابع طبیعی و…از زمین‌های قواره بزرگ برای اجرای طرح مسکن اقتصادی استفاده کنیم تا از این طریق مشاعات بیشتری به نوع این واحدهای مسکونی تعلق بگیرد، ضمن اینکه با اجرای حیاط‌های سبز در ارتفاع، نیازهای ساکنان به فضای باز در خانه‌های کوچک‌متراژ را می‌توان مرتفع کرد.

داریوش اذعان داشت: قطعا ساخت واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ به صورت متراکم می‌تواند آسیب‌های بسیاری به همراه داشته باشد که از جمله آن می‌توان به مشکل تامین پارکینگ اشاره کرد.

رییس موسسه پژوهشی شیخ بهایی ادامه داد: در واقع در ساخت واحدهای کوچک‌متراژ باید به فکر تامین سرانه پارکینگ هم باشیم. البته برای رفع این مشکل می‌توان راهکارهایی را اتخاذ کرد. به عنوان مثال در اراضی متراژ بزرگ می‌توان تامین ‌پارکینگ را از طریق احداث پارکینگ در زیر زمین حل کرد.

داریوش خاطر نشان ساخت: البته تراکم بالای جمعیت آسیب‌های اجتماعی و روانی نیز به دنبال خواهد داشت که با انجام مطالعات جامع می‌توان عوارض ناشی از تراکم جمعیت را به حداقل رساند و فعلا از بحران مسکن با این روش عبور کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.