×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد در هیأت دولت

طبق اعلام منطقه ویژه اقتصادی لامرد، سرانجام پس از پیگیری‌ها، از طریق شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و با حمایت‌ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان مهمترین سند چشم انداز توسعه این منطقه اقتصادی، به تصویب هیات وزیران رسید.

نکته حائز اهمیت این است که طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد در سال گذشته در دبیرخانه شورای عالی مناطق تایید و در جلسه ۲۰ تیر ماه سال جاری، توسط هیات وزیران تصویب و سپس توسط سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ شد.

شایان ذکر است که طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شامل بررسی مطالعات فنی و اقتصادی با استانداردهای بین‌المللی و برشمردن ظرفیت‌های بالقوه این کانون صنعتی، نقشه راه جدیدی برای توسعه این قطب بزرگ تجاری- صنعتی، تعیین کاربری‌ها، فضاها و نقشه‌ها، میزان شاغلان و بررسی محدودیت‌های طراحی و مطالعات در حوزه طرح‌های سرمایه‌گذاری، بررسی زیرساخت‌های آب، برق، گاز، مخابرات و سایر نیازهای صنایع و پیش نیازهای توسعه‌ای، جزئیات افق آتی مرتبط با توسعه و بارگذاری صنایع و ظرفیت آن‌ها است.

تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد، علاوه بر تسریع در فعالیت‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری منطقه، موجب امکان انجام اقدامات اصلاحی در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری نیز خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.