×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲ مرداد , ۱۴۰۳
روابط پستی ایران و ارمنستان توسعه می‌یابد

به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست،.در این نشست که  با حضور آرتاک غلیان معاون مدیرعامل و یوری هایراپتیان مدیرکل بین‌الملل پست ارمنستان و محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی، مهدی مقصودی مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل و مهدی شاپوری سرپرست اداره کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران شرکت ملی پست،  برگزار شد، راههای توسعه روابط پستی به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
آرتاک غلیان معاون مدیرعامل پست ارمنستان با اشاره به افزایش روزافزون مرسولات پستی ناشی از تجارت الکترونیک، بر توسعه این سرویس بین دو کشور از طریق پلتفرم های خرید و فروش اینترنتی و  براساس سفارش‌ها و خرید آنلاین شهروندان ایران و ارمنستان تأکید کرد.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نیز در این نشست گفت: وجود زمینه‌های مشترک فرهنگی، به دلیل حضور  ایرانیان در ارمنستان می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تعاملات پستی بین دو کشور باشد.
محمد احمدی افزود: در حال حاضر حجم مبادلات پستی بین دو طرف اندک است و شهروندان، به‌ویژه در ارمنستان عمدتاً کالاهای خود را از طریق بارمسافری و با استفاده از اتوبوس و انواع دیگر وسایل نقلیه به ایران مبادله می‌کنند که این موضوع، چالش‌های بسیار برای مردم ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: انعقاد قرارداد و تعیین نرخ توزیع مناسب و استانداردهای زمانی مطلوب برای تحویل و توزیع مرسولات مبادله شده بین دو کشور و برقراری یک سرویس پستی ویژه، می‌تواند به تسهیل اهداف طرفین کمک کند.
به گفته احمدی، در حال حاضر نکته مهم و قابل اهمیت برای استفاده از سرویس تجارت الکترونیک و افزایش مبادلات پستی بین دو کشور، رفع موانع گمرکی با توجه به سقف مجاز واردات و صادرات مرسولات حاوی کالا است.
معاون فنی و بازرگانی با اشاره به اجرای پروژه آزمایشی پست ایران و روسیه در توزیع و ارسال کالاهای سفارشی و خریداری شده از پلتفرم‌های خرید و فروش اینترنتی دو کشور، افزود: تعدد پروازی بین ایران و روسیه در هر هفته از عوامل اجرای موفق آن محسوب شده، و این تجربه می‌تواند بین ایران و ارمنستان نیز به اجرا گذارده شود و علاوه بر استفاده از مسیر هوایی، می‌توان از حمل و نقل زمینی نیز برای امکان ارسال و دریافت مرسولات بین دو کشور ایران و ارمنستان بهره‌مند‌شد، که این امر می‌تواند سرویس تجارت الکترونیک بین دو کشور را توسعه و حجم مبادلات پستی را افزایش دهد. 
هوشمندسازی فرایندها و سرویس‌های پستی به‌ویژه راه اندازی سورتینگ هوشمند، صندوق‌های هوشمند پستی(لاکر) و همچنین پیاده سازی پروژه پایگاه اطلاعات مکان محور( جی‌نف) از دیگر موضوعاتی بود که از احمدی در این نشست مطرح شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.