×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲ مرداد , ۱۴۰۳
افتتاح سه پروژه ذوب آهن اصفهان توسط وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

احمد زمانی رئیس هیئت مدیره و مهدی کوهی مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان، محمود حقیقت سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ، میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان و جمعی از مسئولین ذوب آهن اصفهان در محل کارگاه پلنت اکسیژن به صورت آنلاین در این مراسم حضور یافتند .

پروژه کوره پاتیلی برای افزایش تولید ، ارتقای بهره وری و توسعه تولید محصولات صنعتی

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه کوره پاتیلی(LF3)   گفت : این پروژه با اعتبار ۵۴.۵ میلیون یورو و ۱۷۵۰ میلیارد ریال در راستای افزایش میزان تولید، ارتقای بهره وری و توسعه تولید محصولات صنعتی ذوب آهن اصفهان از جمله تولید فولادهای کیفی مخصوص تولید فولاد ریل اجرا گردید .

وی افزود : کوره پاتیلی شماره ۳ با بومی سازی و ساخت بیش از ۷۰ درصد تجهیزات اصلی و حساس از قبیل ترانسفورماتور، گانتری و درپوش کوره ، بازوی الکترود، غبارگیر و متریال هندلینگ توسط تامین کنندگان داخلیبه بهره برداری رسید .

نکات برجسته این طرح عبارتند از : دستیابی به عملیات متالورژی ثانویه بیش از ۹۵ درصد از فولاد مذاب تولیدی بخش فولادسازی ، افزایش ظرفیت تولید فولادهای کیفی نظیر فولاد ریل و فولادهای کم آلیاژ با استحکام بالا (HSLA) ، کاهش توقفات و افزایش ظرفیت تولید بخش فولاد سازی ، رعایت آخرین شرایط زیست محیطی با احداث غبارگیر کوره پاتیلی و غبارگیر متریال هندلینگ.

واحد جدید اکسیژن در راستای جهش تولید

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه واحد جدید  اکسیژن نیز گفت : این پروژه بر پایه ی مطالعات انجام شده در راستای جهش تولید به منظور تامین پایدار اکسیژن جهت دستیابی به ظرفیت ۳٫۶ میلیون تن چدن مذاب در سال اجرا گردید .

وی  افزود : این پروژه با ظرفیت ۲۵۰۰۰ نرمال متر مکعب در ساعت به روش کرایژنیک با تکنولوژی Internal Compression  به همراه تولید ازت و ارگون (بدون استفاده از هیدروژن برای تولید ارگون) با تکیه حداکثری بر توان داخلی با اعتبار ۳۳٫۷۵ میلیون یورو انجام شد .

کوهی با اشاره به صرفه جویی اقتصادی سالانه ۳۵۰۰ میلیارد ریالی این پروژه افزود :  ظرفیت تولید این واحد جدید اکسیژن ؛ ۲۵ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت اکسیژن، ۹۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون و ۱۸ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن است .

وی دیگر نکات برجسته این طرح را بدین شرح بیان نمود: استفاده حداکثری از زیر ساخت ها و توان داخلی ، کیفیت بالای تجهیزات و اتوماسیون کامل ، استفاده از فناوری جدید تولید اکسیژن به روش کرایژنیک و با تکنولوژی فشرده سازی داخلی به همراه تولید ، ازت و آرگون .

مخازن ذخیره آب اضطراری ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین در خصوص پروژه مخازن ذخیره آب اضطراری این مجتمع عظیم صنعتی گفت : این پروژه برای افزایش ذخیره آب در ذوب‌آهن اصفهان با هدف مدیریت بحران‌ در شرایط اضطراری اجرا گردید.

وی  افزود : با ساخت این مخازن ، ذخیره آب ذوب آهن اصفهان برای ۴ روز با میزان تقریبی مصرف در شرایط بحران به میزان ۱۵۵۰ متر مکعب در ساعت انجام می گردد .

مهدی کوهی اظهار داشت : حجم کل این مخازن ۱۵۰ هزار متر مکعب است که در ۴ مخزن مجزا به همراه پمپ خانه و خطوط مربوطه ساخته شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.