×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
به‌روزرسانی و اجرای موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده ماشین ریخته‌گری شماره ۱ فولاد مبارکه

محمدعلی رحیمی در این باره گفت: به لطف خداوند، حمایت‌های مدیران سازمان، همکاری خوب همکاران مستقر در واحدهای تولید، تعمیرات، دفتر فنی، ورکشاپ، ایمنی فنی، راهبری و تعمیرات جرثقیل‌ها، واحدهای پشتیبانی شرکت و پیمانکاران، توقفات ناشی از محدودیت‌های انرژی تبدیل به فرصتی جهت بازسازی تجهیزات شد و عملیات تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده بلندمدت ماشین شماره ۱ طی ۲۰ روز اجرا شد.

 وی گفت: نقشه‌برداری و الاینمنت کامل خطوط با لیزر تراکر و تعویض غلتک‌ها، اصلاح ستون‌های نگه‌دارنده غلتک‌ها، تعویض پایپینگ سیستم کولینگ آب سافت و دمین، تعویض پوشرها و دافع خطوط، اصلاح و تعویض لوله‌های گریس و هیدرولیک، ارتقای سنسورهای ابزاردقیق در پمپ استیشن‌های هیدرولیک و سرویس کلیه تجهیزات برقی از جمله فعالیت‌های مهمی بود که به دست پیمانکاران تلاشگر تعمیرات مرکزی و تعمیرات محلی Lom و پیمانکاران مستقر در ناحیه به‌طور ایمن انجام گرفت.

به گفته رحیمی، آخرین ماشین برش قدیمی ماشین‌های ریخته‌گری که هنوز فرصت تعویض آن فراهم نشده بود، در این شات‌دان با یک ماشین برش جدید با طراحی منحصربه‌فرد جایگزین شد که حاصل بهینه‌سازی‌های مستمر کارشناسان توانمند مکانیک، برق و اتوماسیون این واحد و شاهکاری در صنعت ماشین‌های برش عرضی تختال در کشور و بلکه منطقه بود و برگ زرین دیگری بر دیوان افتخارات فولاد مبارکه افزود.

رئیس تعمیرات ریخته‌گری مداوم مدول B در ادامه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ماشین در طراحی جدید تصریح کرد: ماشین برش جدید مجهز به سیستم حرکتی پوزیشن کنترل سرو درایو مشعل و ماشین بوده که با جایگزینی کلمپ‌های فکی عرضی با کلمپ عمودی کشویی با قابلیت PreClamp جهت افزایش دقت طولی تختال (تلفیقی از طرح Framag آلمان و طرح Xian چین) و مجهز شدن به کلاچ جداکننده موتور جهت حرکت یکنواخت ماشین می‌تواند ضمن افزایش دقت طولی تختال کیفیت سطوح برش داده‌شده را ارتقا بخشد.

دوست محمدی، تکنسین مکانیک تعمیرات ریخته‌گری:

با عنایت به الطاف الهی و به همت همکاران در تعمیرات ریخته‌گری مداوم و رویکرد مدیریت ریخته‌گری در بهبود کیفیت تختال‌های تولیدی، در چند فاز تعمیراتی شات‌دان ماشین یک طی ۲۰ روز انجام گرفت: فاز اول، انجام فعالیت سلامت تجهیزات، اسیلاتور، مجموعه سگمنت‌ها، غلتک‌های کشاننده و مستقیم‌کننده؛ فاز دوم، انجام فعالیت نقشه‌برداری از خط ریخته‌گری؛ فاز سوم، انجام فعالیت تعویض لوله‌های معیوب آب؛ فاز چهارم بررسی مدار هیدرولیک و رفع عیوب؛ فاز پنجم، انجام فعالیت گپ‌گیری و الایمنت خط.

در سایه انجام فعالیت‌های مذکور، نصب ماشین برش جدید و همچنین بهینه‌سازی تجهیزات اعم از شیفتینگ تیبل، پوشر و رول‌های محوشونده با موفقیت انجام گرفت.

از مشارکت و همکاری دفتر فنی، تعمیرگاه و تعمیرات مرکزی و تیم تعمیرات pm و شرکت آروکو و تیم تولید و واحد جرثقیل‌ها تشکر می‌کنیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.