×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۸ مرداد , ۱۴۰۳
گریدهای فولادی در ذوب آهن اصفهان افزایش ۱۰ درصدی می یابد

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در آیین افتتاح این پروژه ها به خبرنگار گفت : امروزه با توجه به تنوع محصولات فولادی مورد نیاز بازار و ضرورت دقت در آلیاژ سازی و یکنواختی دما و همچنین ترکیب شیمیایی، وجود واحد متالورژی ثانویه در کارگاه های فولادسازی ضروری می باشد. کارگاه متالورژی ثانویه عموماً شامل واحدهایی از جمله کوره پاتیلی (LF) ، واحد گاز زدایی تحت خلا (VD) و… می باشد. واحد کوره پاتیلی با توجه به سهولت در اضافه کردن عناصر آلیاژی و همگن سازی مذاب از نظر دما و ترکیب شیمیایی بیشتر مورد توجه فولادسازان جهان قرار گرفته است.
وی افزود : در راستای تحقق جهش تولید فولادهای صنعتی در ذوب آهن اصفهان و همچنین به دلیل قدمت بالا و ظرفیت پایینLF 1  ، ساخت پروژهLF3  در برنامه توسعه قرار گرفت.    
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: امروز پروژه LF3 با هدف ارتقاء تنوع گریدهای فولادی،افزایش کیفیت فولاد تولید شده،کاهش ضایعات،کاهش قیمت تمام شده محصول، افزایش استفاده از آهن قراضه و همچنین ارتقاء راندمان در بخش فولادسازی این مجتمع عظیم صنعتی، به بهره برداری رسید.
مهدی کوهی اظهار داشت : در دهه ۸۰ حدود ۱۰ مارک فولادی در ذوب آهن اصفهان تولید می شد که هم اکنون به بیش از ۵۰ مارک افزایش یافته است که ذوب ریل مهمترین مارک آن به شمار می رود. از جمله سایر گریدهای فولاد صنعتی تولیدی در این مجتمع عظیم می توان به گریدهای C70 ، C60 و ذوب ویژه تولید کلاف اشاره نمود. در کل از طریق پروژه LF3 گریدهای فولاد در ذوب آهن اصفهان با رشد ۱۰ درصدی رو به گسترش است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : در پروژه LF3 ایجاد نرخ گرمایش ۵ درجه بر دقیقه است که سرعت عملیات بر روی ذوب در LF3 نسبت به LF1  را بیش از ۱۰۰ درصد افزایش می دهد و مزایایی از قبیل افزایش تولید،کاهش زمان عملیات متالورژی ثانویه و امکان استفاده از آهن قراضه بیشتر در کنورتور و در نتیجه کاهش HMR را در پی دارد.
مهدی کوهی خاطرنشان کرد : درعملیات متالورژی ثانویه در کوره پاتیلی پس از استقرار پاتیل حاوی فولاد مذاب ، ابتدا هموژن سازی ذوب صورت گرفته و نمونه برداری از مذاب انجام می شود و چنانچه نیاز به اصلاح ترکیب شیمیایی بود با افزودن مواد، اصلاح لازم انجام خواهد شد و سپس دمای مذاب بر اساس دستورالعمل مناسب جهت ریخته گری آماده می شود و آخال ها (ناخالصی های ) آن نیز به سرباره منتقل می گردد که این فرایند، تولید فولاد کیفی و تمیز را محقق می کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.