×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۸ مرداد , ۱۴۰۳
نشست هم‌اندیشی ستاد هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و آریاساسول برگزار شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، نشست هم‌اندیشی نمایندگان ستاد هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با مدیریت‌های نوآوری و فناوری و مدیریت اطلاعات با حضور بهروز مینایی، دبیر ستاد فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک، داوود زارع، رئیس کارگروه کاربرد هوش مصنوعی در انرژی، جواد سلطانیان، مدیر نوآوری و فناوری و امید بهروز، سرپرست واحد مدیریت اطلاعات و جمعی از فعالین حوزه هوش مصنوعی و مدیریت فناوری صبح امروز (دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳) در شرکت پلیمر آریاساسول برگزار شد.

بهروز مینایی، دبیر ستاد فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک، با اشاره به تدوین و ابلاغ سند ملی هوش مصنوعی از سوی ستاد زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و صنایع، تصریح کرد: در این سند صنایع و موضوع انرژی به‌عنوان پیشگامان ملزم به استفاده از هوش مصنوعی از جهت تولید، توزیع و مصرف انرژی معرفی شدند.

وی با اشاره به‌منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر لزوم قرار گیری کشور در بین ۱۰ فعال برتر حوزه هوش مصنوعی جهان، اذعان کرد: کشورهای آسیایی بسیاری از جمله چین، سنگاپور، کره و ژاپن در بین ۱۰ کشور برتر این حوزه هستند و برای کشورهایی همچون ایران، عربستان، ترکیه و امارات نیز به‌دلیل داشتن زیرساخت‌های مناسب این هدف دور از دسترس نیست.

دبیر ستاد فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک با بیان اینکه نباید به هوش مصنوعی به‌واسطه کنار گذاشتن انسان از فرایند‌ها نگاه سلبی داشت، گفت: هوش مصنوعی با ارتقا بخشی و بهینه‌سازی صنعت می‌تواند ضعف انسان در تصمیم‌گیری را جبران کند.

تلاش آریاساسول برای پیشگامی و تمرکز در استفاده از هوش مصنوعی

جواد سلطانیان، مدیر نوآوری و فناوری آریاساسول ضمن تشریح فرایند تشکیل مرکز نوآوری و فناوری شرکت، گفت: با تشکیل این مرکز تمامی فعالیت‌های تحقیق، پژوهش و روزآوری شرکت در مسیر توسعه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آریاساسول از ابتدای تشکیل، زیرساخت‌های غنی در استفاده از فناوری و نوآوری داشته است، تصریح کرد: پیش از تشکیل مرکز فناوری و نوآوری، فعالیت‌های تحقیق و توسعه در هر یک از واحد‌ها به‌صورت جداگانه پیگیری می‌شد، اما ایجاد این مرکز، به همگرایی و تمرکز فعالیت‌ها با هدف و برنامه‌ریزی دقیق منجر شد.

مدیر نوآوری و فناوری آریاساسول ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز گفت: آنچه در این مرکز تا کنون انجام شده است، توانمندی‌های ما و اهدافی که همسو با اهداف شرکت تعریف شده‌‌اند، همه مستند هستند.

حاکمیت باید مسیر را برای فعالیت صنایع هموار کند

داود زارع، رئیس کارگروه کاربرد هوش مصنوعی در انرژی، با اذعان به پیشگامی آریاساسول در حوزه فناوری و نوآوری و استفاده از هوش مصنوعی گفت: توسعه فناوری‌های نوین در کشور یکی از مسائل کلیدی و روز کشور است و همه ملزم به ورود به این موضوع و استفاده از هوش مصنوعی در فرایندها هستند.

وی استفاده از فناوری‌های نوین در جهان را یکی از رویکردهای کلیدی دانست و افزود: تمامی کشورهای حوزه خلیج‌فارس اکنون در این مسیر گام نهاده‌اند و مسیر برای پیشرفت ایران در این حوزه نیز مشخص است.

رئیس کارگروه کاربرد هوش مصنوعی در انرژی به نقش حاکمیت در این حوزه اشاره و تصریح کرد: حاکمیت باید با تسهیل فرایندها مسیر را برای شرکت‌های پیشگام در این حوزه هموار کند.

اساس آریاساسول بر سیستم‌های اطلاعاتی بنا نهاده شده

امید بهروز، سرپرست واحد مدیریت اطلاعات، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، گفت: چنین جلسات هم‌اندیشی می‌تواند به اشتراک داده‌ها و استفاده از تجارب و همکاری منجر شود.

وی با بیان اینکه آریاساسول در زمینه فناوری‌های نوین پیشگام است، افزود: با این حال مسائلی داریم که چنین هم‌اندیشی‌هایی می‌تواند برای آن‌ها راهگشا باشد.

سرپرست واحد مدیریت اطلاعات به تأسیس آریاساسول بر پایه سیستم‌های اطلاعاتی اشاره و تصریح کرد: وجود پارتنر خارجی در کنار استفاده از نیروهای متخصص داخلی منجر به پایه‌گذاری فناور محور آریاساسول شد.

بر اساس این گزارش پس از تشریح فرایند‌های فناورمحور آریاساسول و استفاده از هوش مصنوعی در داشبوردهای مدیریتی شرکت برای مهمانان، مذاکراتی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات انجام شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.