×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳
افزایش ۳۰درصدی تحویل سوخت مایع به نیروگاه‌ها در تابستان ۱۴۰۳/ پشتیبانی شبانه‌روزی وزارت نفت برای تأمین برق کشور

مرتضی عابدینی در گفت‌وگو با شانا دراین‌باره توضیح داد: از ابتدای فروردین تاکنون (پایان روز یکشنبه، هفتم مرداد) درمجموع بیش از ۳۰درصد فرآورده نفتی مایع بیشتر تحویل نیروگاه‌های کشور شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد هماهنگی و برنامه‌ریزی برای تأمین سوخت نیروگاهی با شرکت ملی گاز ایران و وزارت نیرو افزود: با توجه به شرایط کنونی و افزایش مصرف برق، با تعامل مثبت با همکاران شرکت ملی گاز ایران، تلاش مجموعه وزارت نفت این است که حداکثر مصرف سوخت نیروگاهی از گاز طبیعی تأمین شود تا بتوانیم حجم ذخیره‌سازی سوخت مایع را در نیروگاه‌ها افزایش دهیم.

مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به عملیات فشرده کارکنان این شرکت برای تأمین سوخت کشور در همه بخش‌ها تأکید کرد: تأمین سوخت نفت‌گاز و نفت‌کوره طبق برنامه ابلاغی در حال انجام است.

عابدینی تصریح کرد: در ۱۳۱ روز ابتدایی امسال (یکم فروردین تا هفتم مرداد)، درمجموع ۵ میلیارد و ۹۵۳ میلیون لیتر سوخت مایع تحویل نیروگاه‌ها شده که این عدد شامل ۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون لیتر نفت‌گاز و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر نفت‌کوره است.

وی بیان کرد: حجم تحویل دو فرآورده نفت‌گاز و نفت‌کوره به نیروگاه‌های کشور به‌صورت میانگین در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ (یکم فروردین تا هفتم مرداد) درمجموع ۳۰درصد رشد نشان می‌دهد که این موضوع نیازمند مدیریت مصرف صحیح با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا و لزوم ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌هاست.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.