×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شدت بارش باران در برخی استان ها/ آسمان پایتخت بارانی می شود

تجارت گردان | شدت بارش باران در برخی استان ها/ آسمان پایتخت بارانی می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با   باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر نقشه های هواشناسی، امروز در استان های واقع در غرب و جنوب غرب، بخش هایی از شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و استان های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و البرز غربی بارش باران، در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق جنوب کشور رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

وی افزود: با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه علاوه بر استان های غرب، جنوب غرب، بخش هایی از شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و استان های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و البرز غربی در دامنه های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان البرز، تهران، غرب سمنان، بخش هایی از مرکز و جنوب کشور و در مناطق خلیج فارس و تنگه هرمز و غرب دریای عمان بارش باران خواهیم داشت.

رفیعی با اشاره به اینکه روز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی نیمه غربی کشور را در بر می گیرد، بیان کرد: براین اساس روز یکشنبه در استان های جنوبی، مناطق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در بخش های شمال و شمال شرق، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و لرستان و فردا در استان های خوزستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، کرمانشاه و شمال استان های فارس و بوشهر و شمال خلیج فارس بارش از شدت بیشتری برخوردار است‌.

به گفته وی، روز یکشنبه بخش هایی از کهگیلویه و بویر احمد، فارس، هرمزگان، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات استان های زنجان و قزوین بارش از شدت بیشتری برخوردار است‌.

رفیعی با اشاره به اینکه بارش ها در روزهای آتی همچنان در کشور ادامه خواهد داشت، بیان کرد: روز دوشنبه برای شرق دریای خزر، خراسان شمالی و جنوبی و بخش هایی از استان های غربی بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف انتظار می رود. ضمن آنکه برای مناطق جنوبی هرمزگان و استان های فارس، بوشهر، کرمان و بخش های مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز و غرب دریای عمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود‌‌.

سامانه جدید بارشی وارد کشور می شود

این کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی، استان های جنوبی از بارش باران و استان های غربی بارش برف و باران بهره مند می شوند.

وی  درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران تصریح کرد: بنابر نقشه های هواشناسی امروز بعدازظهر برای تهران افرایش ابر و شب بارش پراکنده و طی روزهای شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.