×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۳
ایران از بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده مصالح ساختمانی

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، عباس علی‌آبادی در دیدار با حسن الاسلام تیتو وزیر مشاور بنگلادش، گفت: ملت‌های ایران و بنگلادش به عنوان ۲ ملت دوست و مستقل برای افزایش قدرت و رفاه خود، نیازمند توسعه همه جانبه و به ویژه توسعه احداث ساختمان‌ها و تأسیسات زیر بنایی هستند و این می‌تواند یک زمینه همکاری بلند مدت و گسترده را فراهم سازد.

وی افزود: ایران ظرفیت‌های مهمی در زمینه تولید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی دارد و در واقع جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان در این عرصه محسوب می‌شود.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، ظرفیت‌های همکاری برای ۲ کشور در زمینه‌های دیگر نظیر کشاورزی و مواد غذایی، توریسم، صنایع دارویی و پزشکی، ورزشی، دانشگاهی و سایر زمینه‌ها وجود دارد.

وزیر صمت بیان کرد: رکوردهای موجود برای اقتصاد ایران همگی از توانمندی بالا و تاب آوری بسیار پرقدرت اقتصاد ایران، در مقابل تنش‌ها و فشارهای خارجی حکایت دارد.

علی‌آبادی، پیرامون ظرفیت‌های اقتصادی بنگلادش هم گفت: طبق مستندات تاریخی، روابط دوستی و تبادلات عمیق فرهنگی، علمی و تجاری ایران با شبه قاره هند و بنگلادش همیشه برقرار بوده و عضویت فعال ۲ کشور ایران و بنگلادش در مجامع بین‌المللی، سازمان همکاری‌های اسلامی و جنبش عدم تعهد، نشان از گرایش‌های راهبردی مشابه و مشترک دو کشور در عصر حاضر دارد.

در ادامه این نشست، «حسن الاسلام تیتو»، ایران را کشوری با توانمندی‌های اقتصادی فراوان معرفی کرد و گفت: فعالان اقتصادی و همین‌طور مسئولان سیاسی کشورها، نمی‌توانند از بازار و اقتصاد ایران صرف نظر کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.