×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۳ مرداد , ۱۴۰۳
رکورد تاریخی گرمای هوا این هفته شکسته می‌شود/ کشور رشد دو برابری مصرف برق ۱۰ ساله را تجربه می‌کند/ مردم در مدیریت مصرف برق همکاری کنند

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی‌اکبر محرابیان” در ارتباط زنده از مرکز پایش برق کشور با بیان اینکه مردم ایران امسال تابستان بسیار گرمی را تجربه می‌کنند، گفت: این در شرایطی که همه پرسنل خدوم صنعت برق کشور تا به امروز به منظور تامین برق پایدار برای همه نقاط کشور در بخش‌های مختلف به صورت شبانه روز در حال تلاش هستند.
وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش دمای هوا در کل مناطق کشور تداوم دارد، افزود: این افزایش دمای هوا در کشورهای همجوار نیز مشاهده می‌شود؛ در چنین شرایطی نیاز به مدیریت مصرف برق در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه اوج مصرف برق تابستان سال گذشته برابر با ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات بود، اضافه کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوای کشور، این عدد امسال به ۷۹ هزار و ۱۸۹ مگاوات رسیده است. به عبارت دیگر حدود ۹ درصد (۸٫۸ درصد) با رشد مصرف برق مواجه شده‌ایم.
محرابیان یادآور شد: متوسط رشد ۱۰ سال صنعت برق ایران ۴٫۷ درصد به ثبت رسیده است؛ در چنین شرایطی می توان گفت که کشور امسال دوبرابر رشد متوسط سال‌های گذشته رشد مصرف برق را تجربه کرده است.
وزیر نیرو با اعلام اینکه میزان تامین برق در سال جاری از سناریوهای بدبینانه پیش‌بینی شده وزارت نیرو هم پیشی گرفت، از محدودیت‌های تامین برق در سایر کشورها سخن به میان آورد و گفت: در کشور کویت بیش از یک ماه است که جداول خاموشی اعلام و اعمال می‌شود. همچنین درعربستان سعودی، اردن و عمان مستمرا قطعی برق صورت می‌گیرد.
وی ضمن ارزیابی مثبت از روند تامین برق در کشور در شرایط تشدید دمای هوا، اظهار کرد: در این زمینه ابتدا لازم است از ملت شریف ایران به دلیل همکاری در مدیریت مصرف برق و همچنین از ده‌هاهزار پرسنل صنعت برق در نیروگاه‌ها، خطوط انتقال، شبکه‌ها، پست‌ها، شرکت‌های توزیع و غیره به دلیل تلاش شبانه روزی در تامین برق پایدار کشور قدردانی شود.
محرابیان در ادامه یادآور شد: کشور در هفته جاری شاهد افزایش دما خواهد بود و شاید این هفته آخرین روزهای گرم امسال باشد به طوری که ممکن است در برخی از نقاط کشور مانند تهران شاهد شکسته شدن رکورد گرمای هوا باشیم.
وی در این زمینه تصریح کرد: درجه دمای هوا تهران در هفته جاری به ویژه برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بین ۴۲ تا ۴۳ درجه پیش‌بینی شده است؛ نکته مهم اینکه رکورد دمایی شهر تهران در طول تاریخ حدود ۴۳ درجه است و انتظار می‌رود امسال این رکورد شکسته شود. همچنین شهرهای نزدیک به تهران مانند ورامین، قم، اصفهان شرایط گرم جدی را تجربه خواهند کرد.
وزیر نیرو با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که از هفته آینده متوسط دمای هوای کشور ۳ تا ۴ درجه کاهش یابد، از مردم کشور خواست که وزارت نیرو را در تامین برق پایدار همه بخش‌ها در سراسر کشور یاری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.