×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۴ مرداد , ۱۴۰۳
۱۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلار در صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت در حال اجراست

به گزارش تجارت گردان به نقل از شانا، عبدالحسین بیات امروز (یکشنبه، ۱۴ مرداد) در آیین گشایش پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به تکلیف برنامه هفتم توسعه در حوزه نقش صندوق‌های بازنشستگی در زمینه توسعه صنعتی کشور، به‌ویژه صنعت پتروشیمی، گفت: صندوق بازنشستگی صنعت نفت به‌صورت تخصصی در زیرمجموعه وزارت نفت شکل گرفته است و هیچ‌گونه وابستگی به دولت و بودجه کشور ندارد.

وی افزود: این صندوق مسئولیت بین‌نسلی دارد و ماهانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند که در فاصله ۱۰ سال آینده این رقم به حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

به گفته رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، مولدسازی دارایی‌ها، تکمیل زنجیره ارزش، افزایش بهره‌وری و بازدهی سرمایه‌گذاری، پرهیز از ورود به طرح‌های غیراقتصادی، حرکت به‌سوی تولید بیشتر و صادرات‌محور، افزایش سهم در بازارهای اقتصادی و توجه به محیط‌زیست از سیاست‌های کلان این صندوق است.

بیات رویکرد صندوق بازنشستگی صنعت نفت را تکمیل زنجیره ارزش دانست و تأکید کرد: توسعه صنعت نفت باید برمبنای توسعه زنجیره ارزش باشد. پتروپالایش کنگان، الفین دهلران و پتروشیمی نخل آسماری، از شرکت‌های این صندوق همسو با تکمیل زنجیره ارزش است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلار از سوی گروه صندوق بازنشستگی صنعت نفت در حال اجراست، اعلام کرد: معادل بیش از ۶ میلیارد یورو تا پایان بهار ۱۴۰۳ در این طرح‌ها هزینه شده است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با تأکید بر اهمیت محیط‌زیست گفت: این گروه در مسیر تکمیل زنجیره ارزش با حفظ محیط‌زیست حرکت می‌کند.

بیات در پایان بر حاکم‌کردن نگاه زنجیره ارزش بر صنعت پتروشیمی، فعال‌کردن ظرفیت خالی، احداث حلقه‌های دیگر زنجیره‌های ارزش مجتمع‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و در دسترس برای فعالان صنعت پتروشیمی، سرمایه‌گذاران، تأمین‌کنندگان و سازندگان تأکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.