×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۴۰۳
آخرین وضعیت پیشرفت ۲ پروژه توسعه‌ای «ملی مس» بررسی شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از مس‌پرس، بر اساس گزارش مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران (متمم) که در ابتدای این نشست ارائه شد، ۲ پروژه ساخت کارخانه کاتد مس سونگون و احداث جاده محور ورزقان به مرز نوردوز با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیاء درحال اجراست.

به گفته بابک اشجع، پیمانکار در این دو پروژه فعال بوده و مراحل اجرایی درحال انجام است اما انتظار می‌رود با افزایش حجم فعالیت‌های عمرانی و فنی مهندسی،‌ پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بیش از گذشته باشد تا طبق برنامه زمان‌بندی اجرایی شوند.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از پروژه کاتد مجتمع مس سونگون به عنوان یک کلان پروژه دارای اهمیت فراوان یاد کرد و گفت: ساخت این کارخانه ظرفیت تولید کاتد مس در شرکت ملی صنایع مس را ۷۰ درصد افزایش می‌دهد و این رقم از ۳۰۰ هزار تن به ۵۰۰ هزار تن در سال می‌رسد لذا انتظار می‌رود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تمام توان در مسیر اجرای این پروژه طبق برنامه زمان بندی گام بردارد.

دکتر مدرس خیابانی ادامه داد: پروژه ساخت جاده محور ورزقان تا مرز نوردوز هم که برای تامین منابع مالی آن از مجمع عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران مصوبه اخذ شده است،‌ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با فعال شدن جبهه‌های کاری بیشتر، پیشرفت پروژه سرعت بگیرد.

وی افزود: در قالب یک همکاری منسجم، با تامین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران و مشارکت فنی وزارت راه و شهرسازی، زمینه اجرای پروژه جاده ورزقان تا مرز نوردوز فراهم خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء هم در این نشست گفت:‌ به منظور بازدید از روند اجرای پروژه احداث کارخانه کاتد مس سونگون، سفری به شهرستان ورزقان خواهم داشت تا از نزدیک شاهد اقدامات اجرایی باشیم و در صورت نیاز برای گره‌گشایی از مشکلات پیش روی پروژه، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سردار عابد افزود: جاده ورزقان به نوردوز هم به عنوان پروژه‌ای که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و منعفت مردم را به دنبال دارد، برای قرارگاه خاتم الانبیاء از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای پروژه خط اختصاصی انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه اعلام آمادگی می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.