×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳
خبرنگاران؛ بازوی توسعه و پیشرفت

شغل خبرنگاری از آن دسته مشاغلی است که در دنیای مدرن شکل گرفته است، اما پیشینه تاریخی آن به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد؛ حرفه‌ای که با پرسشگری، آگاهی‌بخشی، روشنگری و مطالبه‌گری عجین است. این مسئولیت از ابتدا بر دوش پیامبران نهاده شده بوده و بدون تردید اگر رسالت ابلاغ و آگاهی‌بخشی نبود، تمدن و تاریخ بشری، در وضعیت متفاوتی با وضعیت کنونی قرار داشت.

خبرنگاران در دنیای امروز، بازوان توسعه و پیشرفت هستند و ازجمله اقشاری به شمار می‌آیند که نقشی مؤثر در پیشبرد اهداف و منافع ملی دارند، چراکه منعکس‌کننده صادق حقایق و واقعیات جامعه هستند و از این طریق در آگاهی‌بخشی و جهت‌دهی به افکار عمومی مؤثرند و با خبرها و گزارش‌های خود که مبتنی بر واقعیات موجود است، در ترسیم مسیر درست توسعه و پیشرفت اثرگذارند.

علی‌رغم اهمیت و حساسیت ویژه این شغل در کشور ما، شواهد حاکی از آن است که قشر پرتلاش و شریف روزنامه‌نگاران با دغدغه‌های صنفی، شغلی و معیشتی مواجه‌اند. این شرایط زیبنده تلاش و مجاهدت ایشان نیست و چنین وضعیتی بر کارایی ایشان تأثیر بسزایی دارد و لازم است دولت محترم و کارگزاران در بخش‌های مختلف با وضع قوانین حمایتی، باری از دوش ایشان بردارند.

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی خبرنگاران سه رسالت مهم و حیاتی بر عهده‌ دارند: امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در بستر خبررسانی؛ تقویت روحیه همکاری و همدلی و وفاق ملی که مسئولیتی بسیار مهم و اساسی در شرایط فعلی جامعه است؛ جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی به‌موقع و سریع همراه با صداقت و شفافیت در انعکاس مطالب.

علاوه بر این، با توجه به اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های حکمرانی است و تولید، مهم‌ترین مسئله برای دست‌یابی به اقتصاد پایدار است و این نگاه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به دفعات مطرح‌شده و سال جاری نیز به نام سال جهش تولید مزین شده است، به نظر می‌رسد پشتیبانی از جبهه تولید و حمایت از فعالان اقتصادی و صنعتگران این قشر از دیگر انتظارات مطرح‌شده از خبرنگاران است.

هفدهم مردادماه که به شایستگی و به‌درستی و به‌منظور تکریم شخصیت شهید خبرنگاران محمود صارمی به نام روز خبرنگار نام نهاده شده، فرصتی مغتنم برای پاسداشت قلم، حق‌طلبی، حق‌خواهی و حق‌گویی خبرنگاران است که در جهت صیانت از رسالت پیامبرگونه و حرمت قلم، مسئولیت خطیر اطلاع‌رسانی را بر دوش می‌کشند و با وارستگی و شرافتمندی خود، در آگاه‌سازی مردم و بیان واقعیت‌ها مؤثر و ماندگارند.

شرکت فولاد مبارکه همواره قدردان تلاش خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و ارباب جمعی رسانه‌های گروهی است که با تلاش‌های خود در انعکاس اخبار و گزارش‌های موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، در راستای ایجاد روحیه امید به آینده در کشور تلاش می‌کنند و با اطلاع‌رسانیِ عملکرد فولاد مبارکه و دیگر شرکت‌ها، پشتیبان و حمایتگر تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در اذهان عمومی هستند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.