×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شاخص بورس رشد ۱۵۳۶ واحدی را تجربه کرد

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۷۹۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۳۷ واحد افزایش به ۱۰۲ هزار و ۷۹۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  یک هزار و ۱۶۰ واحد رشد به ۶۸ هزار و ۶۹۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶ هزار و ۴۳۲ واحد افزایش به رقم ۳۹۳ هزار و ۳۵۱ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۶۱۹ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۴۲۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، بانک ملت (وبملت) با ۳۸۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۶۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۱۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۳۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۹۶ واحد و فولاد خراسان (فخاس) با ۱۷۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۱۰ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۶۵ واحد،  پتروشیمی خارک (شخارک) با ۴۷ واحد، لابراتور سازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۴۳ واحد و نفت پارس (شنفت)  با ۳۳ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، داروسازی زهراوی، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان  و گروه مپنا (سهامی عام)‌ در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۷۴ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۳ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۲۸۲  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۵ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،‌ پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،‌ پالایش نفت شیراز (شراز)،  پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل قاسم ایران (قاسم)،‌ صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، قند شیروان قوچان و بجنورد (قشیر) و ویتانا (غویتا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.