×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حمایت وزارت صمت از روابط تجاری بین ایران و عمان

تجارت گردان | حمایت وزارت صمت از روابط تجاری بین ایران و عمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صمت در همایشی که امروز با حضور وزرا و رئیس اتاق بازرگانی عمان، در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: جلسات مفیدی در اجلاس مشترک ایران و عمان و از بدو ورود هیات عمانی به ایران برگزار شد.

او ادامه داد: اراده دو کشور ایران و عمان بر توسعه مراودات است، این هیاتی که الان در تهران حضور دارند بزرگترین هیات اعزامی عمانی به ایران است و نشانگر جدیت دو کشور در گسترش روابط است. حضور تجار عمانی در هیات اعزامی به ایران و اجلاس کمیسیون هجدهم که با تفاهمات خوبی همراه بود، نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور خواهد بود.

رحمانی گفت: تفاهم نامه های امضا شده در اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور که دیروز منعقد شد در راستای تسهیل مراودات تجاری تجار دو کشور است. اراده مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و عمان، مقام‌معظم رهبری و رییس جمهور روحانی در ایران و سلطان قابوس در عمان بر این است که مراودات و روابط تجاری دو کشور به سطحی که باید برسد، ارتقا یابد.

این مقام مسئول بیان کرد: مبادلات تجاری ایران قابل توجه است، موقعیت تجاری و ترانزیتی دو کشور هم پتانسیل قابل توجهی است که از این فرصت باید استفاده کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه ما با نفت ۱۰۰ میلیون دلار مراودات تجاری داشتیم تصریح کرد: موقعیت تجاری دو کشور ایران و عمان بسیار بالاست و چه در بخش صادرات و چه واردات کالا ما معتقدیم عمان باید در راس روابط تجاری ما قرار گیرد.

رحمانی گفت: ما به عمان به عنوان یک کشور چند میلیونی نگاه نمی‌کنیم و ما معتقد به بسط روابط هستیم و ما باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که در ایران وجود دارد با قیمت مناسب حاضر به ارسال کالاهای خود به عمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ایران به بیش از ۶ هزار رسیده است تاکید کرد: ما خدمتگذار همه دوستان و کشورهای همسایه و مسلمان هستیم از این رو اگر قرار است این روابط ماندگار شود باید دایره همکاری‌های ما به شکل تفاهم‌نامه و توافق‌نامه تدوام داشته باشند.

وزیر صمت گفت: در مواردی که ما با مقامات عمانی صحبت کردیم بحث استان‌های مرزی به خصوص هرمزگان را مطرح کردیم و دوستان عمانی ابراز علاقمندی کردند برای سرمایه‌گذاری در چابهار که ما نیز در این راستا با توجه به وجود قانون در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی از این بستر حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ما در وزارت صنعت از گسترش روابط ایران و عمان استقبال می‌کنیم و تمامی اقدامات لازم را برای گسترش و حفظ این روابط انجام می‌دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.